کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

امام خمینی(ره) احیاکننده شعائر ناب دینی در عصر حاضر است

حجت الاسلام والمسلمین علیپور گفت: وظیفه ما در برابر اهلبیت علیهم السلام، گرامیداشت شعائر دینی و مذهبی و احترام به آنان و دفاع از حریم ولایت با تبعیت از فرامین معصومین و ولی زمان است.
کد خبر: ۹۴۴۸۱۸۲
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین سوگواری نخستین روز از دهه اول محرم در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، ذکر مرثیه، نوحه خوانی و سینه زنی برگزار شد.

کارشناس مسایل دینی در این مراسم  گفت: محرم هم ماه عقل و خِرَد و هم ماه عاطفه و احساس است؛ زیرا هم عقل و خرد و هم عاطفه و احساس حکم می کند با کاروان امام حسین علیه السلام همراهی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور افزود: کاروان امام حسین علیه السلام نمایشگاهی از دینداری است.

وی در ادامه با تشریح برخی از رجزهای امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش در روز عاشورا، تصریح کرد: شعارها و رجزهای امام حسین علیه السلام، نیت و هدف از قیام عاشورا را مشخص می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) را احیاکننده شعائر ناب دینی در عصر حاضر دانست و گفت: وظیفه ما در برابر اهلبیت علیهم السلام، گرامیداشت شعائر دینی و مذهبی و احترام به آنان و دفاع از حریم ولایت با تبعیت از فرامین معصومین و ولی زمان است.

گفتنی است؛ زیارت عاشورا، ذکر مرثیه، نوحه خوانی و سینه زنی از برنامه های این مراسم معنوی در دومین روز از محرم حسینی بود که در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

ارسال نظرات