کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

مکتب امام حسین علیه السلام تحول آفرین است

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده گفت: تحول و دگرگونی یکی از پیام های مهم قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و مکتب عاشوراست.
کد خبر: ۹۴۴۸۵۲۲
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری سومین روز از دهه محرم با برنامه هایی از جمله؛ زیارت عاشورا، سخنرانی، ذکر مرثیه، نوحه خوانی و سینه زنی در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  خدابنده در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری محرم حسینی، به تشریح روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم درباره صفاتی که خداوند متعال می پسندد و باید امت پیامبر این صفات را مراعات کنند، پرداخت و افزود: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و منظور از «ان الله یحب الجمال» آن زیبایی ظاهری نیست؛ بلکه در مقوله زیبایی باید سراغ سایه ها رفت.

امام جمعه شهرکیان در ادامه به تبیین منظور از زیبایی ها و سایه ها بر اساس آیات و روایات پرداخت و سپس زیبایی های کربلا و قیام عاشورا را تشریح کرد.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم « إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً» اظهار کرد: برای شهادت امام حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.

 امام جمعه شهر کیان افزود: تحول و دگرگونی یکی از پیام های مهم قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و مکتب عاشوراست.

وی گفت: آن جذبه ای که در وجود مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار دارد، باعث تحول و دگرگونی در انسان های زیادی در طول تاریخ شده است و در سایر ائمه معصومین و همچنین حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام هم این زیبایی ها و تحول را در عصر حاضر هم می بینیم، که «روژه گارودی»، فیلسوف مشهور فرانسوی درباره زیبایی های آن حضرت می گوید، کافی است لحظات ضربت خوردن تا شهادت ایشان را مطالعه کنید تا به زیبایی ها علی ابن ابیطالب علیه السلام پی ببرید.

امام جمعه شهرکیان، مکتب امام حسین علیه السلام را یک مکتب تحول آفرین دانست که تا قیامت ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ ذکر مرثیه، نوحه خوانی و سینه زنی در ادامه این مراسم سوگواری همزمان با سومین روز محرم حسینی برگزار شد.

ارسال نظرات