خبرهای داغ:
کار شناس مسایل دینی :

فلسفه قیام‌ عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است

یک کارشناس دینی با اشاره به سخنان امام حسین (ع) در تبیین قیام‌خود گفت:فلسفه قیام‌ عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۹۴۴۷۹۹۲
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبر گزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی و تبلیـغات ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان غلامعلی کریمی یکی از کارشناسان مسایل دینی امروز در مراسم روضه خوانی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در حسینه شهدای سپاه فلاورجان گفت: امام حسین تاکید می کنند که همانا من از روى سبکسرى و گردنکشى، و نیز براى ایجاد فساد و ستمگرى دست به این قیام نزدم، بلکه براى اصلاح اوضاع امّت جدّم قیام کردم، و مى‏ خواهم «امر به‏ معروف‏» و «نهى از منکر» کنم، و به روش جدّم و پدرم على بن ابى طالب علیه السلام عمل کنم.

این کارشناسان مسایل دینی افزود: : دهه امر به معروف و نهی از منکر طبق وصیت حضرت امام حسین (ع) نامگذاری شدده است و هدف قیام امام حسین علیه السلام را امر به معروف و نهی ازمنکر بیان نمود .

این کارشناس دینی در ادامه افزود : ما عمدتا در بحث امر به معروف ونهی ازمنکر به بعد فقهی آن یک امر فروع دینی نگاه می کنیم در حالی که امر به معروف ونهی ازمنکر مساوی است با نبوت و دایره ای است که اصول دین را در بر می گیرد و امر به معروف و نهی از منکر را مساوی با تذکر لسانیی می دانیم .

ایشان در ادامه گفت : کل عالم در هستی در معرض خسارت است و ما را خارج نمی کند به جز تحقق و اقامه امر به معروف و نهی از منکر و اقامه حق فراتر از تذکر لسانی است .314 مرتبه فعل امر در قرآن داریم ، اولین آن در سوره حمد است قل هوالله احد می باشد که خدا وند امر به معروف می کند و آن جز اقامه توحید نیست . مورد بعد آن در سوره کافرون می باشد ، هنوز برخی متدینین امر به منکر می کنند و امر به مذاکره با آمریکا می کنند .

کریمی در ادامه خاطرنشان کرد : اول باید بدانیم معروف و منکر چیست، ما حق نداریم جلو دشمن کوتاه بیاییم که با قائده سلم لمن سالم کم همخوانی نداریم ولی از طرف دیگر بگوییم برویم با آمریکا مذاکره کنیم و ببینیم او چه می خواهد . هرجا که کـوتـاه آمـدیم تـعدادی از فدائیان واقعی اسلام از دسـت رفتند . ما اگر بخواهـییم از مظلوم دفاع کنیــم تحریم می شویم .

وی در پایان به چگونه شناختن راه درست اشاره و اذعان داشت: پیامبر(ص) به عمار می فرمایند: اگر دیدی کل جمعیت به یک راه می روند و حضرت علی (ع) تنها راه دیگر را میرود تو راه علی را بروکه آن راه راست می باشد .  امام حسین (ع) می فرمایند: همانا من از روى سبکسرى و گردنکشى، و نیز براى ایجاد فساد و ستمگرى دست به این قیام نزدم، بلکه براى اصلاح اوضاع امّت جدّم قیام کردم، و می خواهم «امر به‏ معروف‏» و «نهى از منکر» کنم، و به روش جدّم و پدرم على بن ابى طالب علیه السلام عمل کنم.

 

 

ارسال نظرات