خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: سپاه رقیب هیچ پیمانکاری نیست و اقدامات سپاه، خدمت بی منت به مردم عزیز بعنوان ولی نعمتان است.همچنین بیش از ۴۹ مخزن بتنی با ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب، ۵ حلقه آب عمیق در حال حاضر در دست ساخت است که بخشی از این تعداد زودتر از موعد مقرر ساخته شد.
کد خبر: ۹۴۴۸۰۶۳
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست هماهنگی برای آبرسانی به روستاهای استان قزوین در قالب امضای تفاهم نامه مشترک؛ احداث پنج مجتمع آبرسانی برای ۹۶ روستا به طول ۲۵۲ کیلومتر با هدف محرومیت زدایی با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و افلاطونی رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین برگزار شد.

 

آب، مصداقی جز کربلا ندارد

 

سردار رفیعی آتانی در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) بیان کرد: آب مصداقی جز کربلا ندارد. از لحظه ای که سیدالشهدا تصمیم گرفت حج واجب را نیمه تمام گذاشته و از مکه خارج شود و در مسیر سفر امام حسین و اهل بیتش، اشخاص متفاوتی وی را دیدند و بی تفاوت از کنارش رد شدند.

وی گفت: اشخاص زیادی که حتی با سیدالشهدا هم غذا شدند، صدای او را شنیدند، او را دیدند اما نسبت به صدای امام بی تفاوت بودند اما عده ای هم بودند که صدای امام را شنیدند و با وی همراه شدند. یکی از این افراد عبدالله بن حر بود که جنگجویی بنام بود که حاضر شد مال خود را به امام دهد اما جان خود را حفظ کند. 

 فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه اظهار کرد: امروز چه در سازمان جهاد کشاورزی، چه در سپاه پاسداران، چه در بسیج سازندگی و یا در هرجایی که مخاطب سید الشهداییم، باید بدانیم که اباعبدالله از ما چه می خواهد. امام حسین(ع) از ما می خواهد که با نیت قربتا الی الله و با دل و جان در هر عرصه ای اقدام کنیم. 

همکاری در راستای خدمت به خلق، میدان جهاد است

سردار آتانی عنوان کرد: همکاری در راستای خدمت به خلق، میدان جهاد است و میدان بروکراسی نیست. ما در مسیر جهاد و خدمت بی منت قرار است با قبول یکدیگر اقدام کنیم و قرار نیست که با هم تجارت کنیم. در میدان جهاد فی سبیل الله قرار گرفته ایم و باید امام جامعه را باور داشته باشیم. 

وی افزود: علت محبوبیت جهاد سازندگی در اوایل انقلاب این بود که حرف امام جامعه را باور داشت و همین باور باعث شد تا تمام سختی کار به شیرینی بدل شود. ضرورت وجود بسیج سازندگی برای نفی جهاد کشاورزی نیست. مردم منتظر مصوبات جلسات نیستند بلکه به دلیل نیازمندی هایشان، به دنبال رفع مطالباتشان هستند و گاهی بروکراسی اداری موجب می شود مشکلات مختلفی برای مردم ایجاد شود. 

اجرای پروژه پنج مجتمع آبرسانی در استان 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات سپاه استان در سیل سال گذشته در منطقه الموت اضافه کرد: در سیل الموت پنجاه دستگاه مهندسی در حال خدمات رسانی بود و همه ظرفیت منطقه پای کار بود.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز پنج مجتمع آبرسانی در استان قزوین در حال اجراست که ۹۶ روستا با ۲۵۲ کیلومتر طول از این پروژه بزرگ بهره مند خواهند شد. ما با تمام ظرفیت پای کار آمدیم و در این راستا از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا تهران نیز کمک خواستیم. 

سردار آتانی خاطرنشان کرد: پروژه ایجاد پنج مجتمع آبرسانی برای ۹۶ روستا در ۳۰ ماه به اتمام خواهد رسید و تیم های بسیج سازندگی استان به طور شبانه روز در حال تلاش برای اتمام پروژه هستند. در حال حاضر ۴۷ روستای دیگر به این طرح اضافه شده که برای این تعداد نیازمند مساعدت و یاری هستیم. سپاه رقیب هیچ پیمانکاری نیست و اقدامات سپاه، خدمت بی منت به مردم عزیز بعنوان ولی نعمتان است. 

۴۳۷ صندوق قرض الحسنه با بیش از ۲۲ هزار نفر عضو در استان فعال است

 

فرمانده ارشد نظامی استان یادآور شد: بیش از ۴۹ مخزن بتنی با ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب، ۵ حلقه آب عمیق در حال حاضر در دست ساخت است که بخشی از این تعداد زودتر از موعد مقرر ساخته شد. برای اجرای پروژه ها تا زمانی که امکانات فراهم نباشد هیچ اقدامی انجام نمی دهیم. 

وی بیان کرد: در حوزه صندوق قرض الحسنه ۴۳۷ صندوق در حال فعالیت است و بیش از ۲۲ هزار نفر عضو این صندوق بوده و بیش از ۲۵ میلیارد تومان موجودی این صندوق هاست که از دل این صندوق ها، ۴۷ تعاونی ایجاد کردیم و اینها بخشی از فعالیت هایی است که از سوی سپاه استان شکل گرفته است.

سردار آتانی اظهار کرد: مطالبات مردم که موجب ایجاد این جلسه شد خط انتقال و لوله گذاری بیش از ۳۲ هزار متر روستایی و ۱۵۰ مترمکعب استخر آب است که نیازمند مساعدت برای اجرای این مطالبات هستیم. با خرد جمعی باید آب مدیریت شود. در تفاهم نامه نیز ما مجری هستیم که با افتخار برای مردم عزیز خدمت می کنیم. تیم خوبی که امروز در جهاد کشاورزی مستقر شده و با آهنگ خدمتی که در کشور شکل گرفته و کمکی که به صورت ویژه از دستگاه های کشور و دولت انجام شده موجب ایجاد خدمات گسترده در کشور می شود. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها