خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد:

رادار سوباشی نقش ارزشمندی در دفاع از وطن بر عهده داشت

همدان-استاندار همدان گفت: رادار سوباشی از نقاط و حساس بسیار مهمی بود که در طول دوران دفاع مقدس هیچگاه اجازه ورود هواپیماهای دشمن را به حریم جمهوری اسلامی ایران نداد ونقش ارزشمندی را در دفاع از وطن بر عهده داشت.
کد خبر: ۹۴۴۸۳۷۵
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در یادواره شهدای «سوباشی» که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزاری یاداوره شهدا را اقدامی ارزشمند در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و فرهنگ عاشورایی دانست و اظهار کرد: شهدای ارزشمند و والامقام سوباشی با ایثار و فداکاری برای دفاع از ارزش‌ها و تمامیت ارضی ایران و مردم ایران جان را فدای نظام و انقلاب کردند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی‌های پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد: رادار سوباشی از نقاط و حساس بسیار مهمی بود که در طول دوران دفاع مقدس هیچ گاه اجازه ورود هواپیماهای دشمن را به حریم جمهوری اسلامی ایران نداد و نقش ارزنده و ارزشمندی را در دفاع از وطن بر عهده داشت.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه پدافند هوایی ارتش در دوران جنگ هرگونه تعرض دشمن را با اقدامی مناسب پاسخ می‌داد، گفت: همین موضوع موجب کینه رژیم بعثی عراق نسبت به این مجموعه شده بود و با عداوت خاصی با این نیروهای دلاور و قهرمان برخورد می‌کردند.

وی با بیان اینکه رژیم بعثی عراق شهدای رادار سوباشی را ناجوانمردانه و بزدلانه به شهادت رساندند، تصریح کرد: بعد از آنکه قرارداد 598 مورد قبول ایران قرار گرفت منافقین کوردل عملیات مرصاد را به امید آنکه با تصرف بخشی از کشور برای خود پایگاه و لانه‌ای ایجاد کنند، آغاز کردند با تقابل جوانان ایران اسلامی مواجه شدند و به سختی آنها را به عقب راندند و یک شکست مفتضحانه را در طول تاریخ برای آنها رقم زدند که این داغ و ننگی بر پیشانی این منافقینی است که دشمنان را همراهی کردند بنابراین با بغض و کینه‌ای که رژیم بعثی از مجموعه ارزشمند رادار سوباشی شد 20 افسر رشید ما را به شهادت رساندند.

قاسمی فرزاد در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور دولت سیزدهم در استان همدان طی چند روز گذشته ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در مراسم استقبال تصریح کرد: از مردم حماسه‌ساز که یک بار دیگر با حضور حماسی خود در استقبال از رئیس جمهور به آن وظیفه خود در مقابل شهدا عمل کرده و با وجود مسائل و مشکلات به میدان و صحنه آمدند و مسئولین را تکریم کردند، سر تعظیم فرو می‌آورم و قدردان آنها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه استقبال مردم همدان از رئیس جمهور استقبال گرم و خوبی بود و مردم به خوبی مهمان نوازی کردند، بیان کرد: مردم با شعارهای بسیار خوب و گرم خود به خوبی از رئیس جمهور استقبال کردند که جای تقدیر دارد.

استاندار همدان ضمن تقدیر از مسئولین و دست اندرکاران ستاد سفر، با بیان اینکه با هماهنگی و همدلی که بین مسئولین در رده‌های مختلف وجود دارد انسجام خوبی در استان شکل گرفته است، یادآور شد: این انسجام سبب شده امنیت و آرامش در استان وجود داشته باشد که ماحصل آن را در این سفر شاهد بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات