توجه به تجمیع فعالیت‌های تبلیغی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

شاهرود_ مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود گفت: با توجه به سیاست‌های جدید شورا توان و کمک همه اعضای شورا در راستای باید به متمرکز و یکپارچه کردن همه فعالیت‌های تبلیغی دست یافت.
کد خبر: ۹۴۴۸۵۸۱
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶

توجه به تجمیع فعالیت‌های تبلیغی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قندهاری در نشست خبری سالروز تاسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود، با بیان اینکه امام راحل بعد از ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۵۷ اولین بار واژه یوم الله را استفاده کردند، اظهار کرد: در قرآن هم در ۲ آیه به ایام الله اشاره دارد که روز‌های خداست، به دلیل ویژگی و اتفاقات برجسته‌تر رخ داده در آن است.
او افزود: به دلیل یوم الله‌هایی که قبل از انقلاب و ۲۲ بهمن که یوم الله بزرگ انقلاب است شکل گرفت، امام راحل تاکید بر بزرگداشت این ایام داشت و، چون مناسبت‌ها توسط نهاد‌های مختلف برگزار و امام راحل بر هم افزایی و اجماع این برنامه‌ها تاکید داشت، تشکیلاتی به نام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت و از سال ۱۳۵۹ تاکنون با قوت و قدرت تشکیلات کار خود را دنبال کرده است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۶۰ تا ۱۴۰۰ آیت الله جنتی رئیس شورا و نماینده رهبری بودند و بعد از استعفای ایشان حجت‌الاسلام موسی پور نماینده رهبری و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منصوب و تحولاتی ایجاد و بر تشکیل قرارگاه تبلیغاتی در کل کشور و هم افزایی تاکید تا از کار بخشی و جزیره‌ای جلوگیری و انسجام در برنامه‌ها باشد.
قندهاری تصریح کرد: انتظار ما از فرماندار شهرستان این است که اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با توجه به سیاست‌های جدید شورا بیشتر توان و کمک کنند که بتوان به هدف اصلی متمرکز و یکپارچه کردن همه فعالیت‌های تبلیغی دست یافت.
او با تشکر از رسانه‌ها که همراه این شورا هستند و با کمک‌ها و زحمات ایشان، فعالیت‌های شورا برای مردم بیان می‌شود، افزود: تلاش ما این است برنامه‌های شورا مردمی باشد و از مردم برای برنامه‌ها نظرخواهی کنیم و پیشنهاد و طرح دهند و از نظرات استفاده و تقسیم کار و دخالت داشته باشند و همکاری کنند و نسل جوان مورد تاکید است و قشر بانوان هم مد نظر است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود، گفت: در کل کشور فقط مراکز استان دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وجود دارد و فقط چند شهرستان دفتر شورای دارند که شاهرود یکی از آنهاست و چهار نیرو در این دو دفتر در سطح استان فعالیت دارند.
قندهاری ادامه داد: فعال کردن مساجد و مناسبت‌های مذهبی به وظایف و مأموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه شده و کار ما سنگین‌تر شده و نیاز به کمک همه دستگاه‌ها در راستای انجام ماموریت‌ها داریم.
او با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون استکبار جهانی همیشه دنبال شیطنت و توطئه علیه کشور بوده، گفت: اگر نبود شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاید برخی از این فتنه‌ها ضربات سنگینی را به نظام وارد می‌کرد و نقش شورای هماهنگی را باید در اینجا دیده شود مثل فتنه ۱۸ تیرماه سال ۱۳۷۸ که مرکز کشور را در تحت تاثیر قرار داد، اما شورای هماهنگی تدبیر کرد و ۲۳ تیرماه را روز پیمان با ولایت نامگذاری و مردم را فراخواند و حضور مردم بساط فتنه را جمع کردند.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: در فتنه ۱۳۸۸، کشور هشت ماه درگیر بود و ۹ دی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فراخوان داد و مردم شاهرود از همه کشور جلوتر در هفتم دی ماه مصادف با یازدهم محرم مردم آمدند و این ماندگار شد و بعد روز هشتم نقاط دیگری از کشور وارد صحنه شدند و در کل کشور و تهران نهم دی ماه انجام شد و بی حرمتی به خیمه حسینی اثر خود را گذاشت و بساط فتنه گران را جمع کرد.
او مطالبه گری ایجاد دفتر مستقل صدا و سیما در شهرستان شاهرود را مورد تاکید قرار داد تا برنامه‌های شهرستان بموقع منعکس شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار