خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان:

جشنواره تئاتر و عکس بسیج در همدان برگزار می‌شود

همدان-مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری جشنواره سراسری تئاتر و عکس بسیج با رویکردی متفاوت و جدید خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۸۶۵۴
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

امیر ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزای بسیج در همدان اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج با عنوان (سودای عشق) و همچنین پنجمین جشنواره دوسالانه (عکس نور)  به صورت سراسری در کشور که بخش استانی آن در تئاتر به دبیری فواد ابراهیمیان و در عکس به دبیری لیلا یوسفی در مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با رویکردی جدید و با تکیه بر نشاط اجتماعی و ژانر کمدی و تراژدی و نیز در عکس با تکیه بر محور «خانواده من» با موضوعات متنوع نسبت به سنوات قبل اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با اشاره به حمایت بسیج هنرمندان از هنرمندان استان اظهار داشت: جشنواره تئاتر ابتدا در سطح استانی با دریافت آثار نمایشی در دبیرخانه استان و بعد از داوری و انتخاب برترین ها به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و در بخش عکس فقط با فراخوان و اطلاع رسانی در بین عکاسان و علاقمندان در سطح استان به صورت مستقیم در دبیرخانه کشوری با حمایت سازمان بسیج هنرمندان کشور شرکت و در مرحله داوری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: گروه‌های منتخب استانی در بخش تئاتر، پس از راه‌یابی به مرحله کشوری مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند که تاکنون این حمایت مالی از گروه‌های نمایشی در سنوات قبل کم سابقه بوده است.

ترکاشوند در خصوص برگزاری بخش‌های این جشنواره اظهار داشت: نمایش صحنه‌ای، خیابانی و میدانی و نمایشنامه‌نویسی سه بخش این جشنواره است که بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی ابتدا به صورت استانی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان برای راه‌یابی به مرحله کشوری باید در این مرحله شرکت داشته باشند، اما بخش نمایشنامه‌نویسی آثار توسط دبیر خانه استانی جمع‌آوری و به دبیرخانه کشوری ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین در جشنواره، عکس بسیج در سه بخش حرفه‌ای قراردادی، حرفه‌ای غیر قراردادی و بخش ویژه عمومی برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان خاطرنشان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به  آدرس اینترنتی سایت سازمان www.7honar-hmd.ir مراجعه و بعد از مطالعه دقیق اقدام به شرکت در مهلت‌های تعیین شده کنند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: مریم صابری یگانه

ارسال نظرات