با حضور نوجوانان عاشورایی؛

سوگواره احلی من العسل در البرز برگزار می شود

سوگواره احلی من العسل همزمان با ششم محرم (۱۳مرداد) با محوریت نوجوانان عاشورایی۷ الی ۱۷ سال ساعت ۱۸ در آستان مقدس امام زاده حسن(ع) با مشارکت ارگان ها و ادارات ذیربط برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۴۸۸۲۲
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، ششم محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع)، نوجوانان عاشورایی با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن(ع) و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) لبیک یا حسین(ع) سر می دهند.

عبارت احلی من العسل یا شیرین تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن(ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین(ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین تر از عسل است.

در سال های اخیر ششم محرم سوگواره ای با حضور نوجوانان که  به تاسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) "احلی من العسل" نامگذاری شده است.

هدف از اجرای سوگواره احلی من العسل، ولایتمداری، آشنایی با شهید نوجوان کربلا و ترویج روحیه استکبار ستیزی در بین نوجوانان است.

گفتنی است این سوگواره همراه با پخش مستقیم از سیمای البرز و قرعه کشی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس خواهد بود. علاقه مندان جهت شرکت در قرعه کشی نام و نام خانوادگی خود را به ۱۰۰۰۰۴۲۱۱۶۱ ارسال کنند.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها