خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند خبر داد

تشکیل ستاد شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر در نهاوند

همدان-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: ستاد شهرستانی امربه معروف و نهی از منکر هم مانند دیگر شهرستان‌ها در نهاوند تشکیل خواهد شد این ستاد موضوعات امربه معروف را دنبال خواهد خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۴۸۸۲۵
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی مختاری در جلسه امر به معروف و نهی از منکر ضمن تسلیت ایام عزاداری حسینی، اظهار داشت: یکی از واجبات مهم اجتماعی در دین اسلام و یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین فروعات دینی امر به معروف و نهی از منکر است که قوام دین به انجام آن بستگی دارد.

وی افزود: یکی از آثار امر به معروف و نهی از منکر، تحکیم قوای مؤمنان و تضعیف دشمنان است؛ زیرا با امر به معروف، خوبی‌ها در جامعه افزایش می‌یابد که این مهم، خواسته و آرزوی همه مؤمنین است و جامعه اسلامی در حفظ ایمان خود محکم تر و قوی تر می شود و نهی از منکر نیز از بدی ها می‌کاهد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: ستاد شهرستانی امربه معروف و نهی از منکر هم مانند دیگر شهرستان‌ها در نهاوند تشکیل خواهد شد این ستاد موضوعات امربه معروف را دنبال خواهد خواهد کرد و اولین برنامه آن در دهه اول محرم انجام خواهد شد.

وی افزود: سه محور اصلی تشکیل این جلسه، بر مبنای تشکیل ستاد شهرستانی امربه معروف و نهی از منکر، محور دوم برنامه‌های دهه دوم امربه معروف و نهی از منکر است و محور سوم، برگزاری برنامه‌های سپاه تحت عنوان عفاف و حجاب انجام می‌شود.

مختاری خاطرنشان کرد: در شهرستان نهاوند ساختمانی برای تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفته شده است، تا در آن به این فریضه مهم (امر به معروف و نهی از منکر) پرداخته شود.

وی افزود: در گذشته این سازمان به ریاست امام جمعه، و فرماندار جانشین و به دبیری سپاه انجام می‌شد ولی در چارت جدید هفت معاونت برای آن در نظر گرفته شده است، این سازمان در چارت جدید به ریاست امام جمعه، جانشین آن فرماندار، برای دبیری اختیار آن آزاد گذاشته شده است، معاونت مطالبه‌گری و دستگاه‌های حاکمیتی، معاونت امور فرهنگی و آموزشی، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و معاونت عفاف و حجاب انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: اگر این ستاد تشخیص دهد که شخصی در ادارت شهرستان توانایی انجام اموری را در ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارد مامور می‌شود در این ستاد خدمت کند.

وی تصریح کرد: موضوع دوم برنامه‌های پیشنهادی امربه معروف و نهی از منکر است که این برنامه‌ها در راستای مهمترین پیام‌های عاشورای حسینی باید قرار گیرد، شعار دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر امسال، «ملت حسینی، مطالبه‌گری آگاهانه، تبیین مجاهدانه» است.

مختاری یادآور شد: رزمایش عفاف و حجاب در روز چهارشنبه در سطح شهرستان و ادارات نهاوند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات