همایش ریحانه‌های حسینی با شرکت بانوان انقلابی همزمان با چهارم محرم الحرام در محل مسجد جامع الغدیر شهر دوست‌محمد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۳۱
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، همایش ریحانه‌های حسینی با شرکت بانوان انقلابی و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی امام‌جمعه معزز شهرستان هيرمند، همزمان با چهارم محرم الحرام در محل مسجد جامع الغدیر شهر دوست‌محمد برگزار شد.   

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد راشکی، امام جمعه شهرستان هیرمند در این همایش ضمن برشمردن ابعاد مختلف قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ریشه‌یابی علت حضور زنان و کودکان در قیام عاشورا پرداخت و گفت: همراهی زنان و کودکان با امام حسین(ع) یزید را برای همیشه مورد سؤال بزرگی در میان افکار قرار داد.

وی افزود: شهادت کودک شیرخواره و بی‌گناه، و اسارت زن‌ها و بچه‌ها، لکه ننگ بزرگی است که تا ابد از دامن یزید زدوده نخواهدشد.

راشکی بیان کرد: این رویدادها ماهیت درونی یزید و لشکر باطل را به وضوح مشخص کرد، تا امروز ما بدانیم حق چیست؟ و باطل کدام است؟ حتی اگر کاروان اسرا هم همگی مرد بودند؟ باز هم شدت پستی یزید معلوم نمی‌شد، و تاریخ عمق این ننگ را درک نمی‌کرد. هر چقدر پستی و شقاوت جریان یزیدی در مواجهه با زنان و کودکان بیشتر نمایش داده شود، حقانیت حسینی بیشتر نمایان می‌شود.

ارسال نظرات