خبرهای داغ:
رئیس اوقاف وامور خیریه بیرجند و درمیان گفت: برنامه سخنرانی، زیارت عاشورا و روضه خوانی هر روز صبح تا پایان ماه صفر بر اساس اجرای نیات محرم در موقوفه حسینیه امام رضا (ع) برگزار می‌شود و از محل موقوفات نیز به مردم اطعام داده خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۳۵
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱


به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام دادخدا خدایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۵۷۰ فقره وقف مربوط به محرم و صفر در شهر‌های درمیان و بیرجند وجود دارد.


وی با اشاره برنامه محوری ایام محرم در بیرجند تصریح کرد: برنامه سخنرانی، زیارت عاشورا و روضه خوانی هر روز صبح تا پایان ماه صفر بر اساس اجرای نیات محرم در موقوفه حسینیه امام رضا (ع) برگزار می‌شود و از محل موقوفات نیز به مردم اطعام داده خواهد شد.


رئیس اوقاف وامور خیریه بیرجند و درمیان ادامه داد: همچنین به مناسبت ایام ۸، ۹ و ۱۰ ماه محرم نیز برنامه‌های ویژه با حضور هئیات مذهبی در حسینیه امام رضا (ع) بیرجند برگزار می‌شود و از محل موقوفه امیر اسماعیل و محمد ابراهیم شوکت الملک اطعام داده می‌شود.


خدایی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر ایام محرم و صفر شهرستان بیرجند نیز در آستان امامزادگان باقریه (ع) هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنران و مداح محوری برگزار می‌شود.


وی گفت: ویژه برنامه‌های احلی من العسل، رهروان زینبی، شیرخوارگان حسینی و نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می‌شود.


رئیس اوقاف وامور خیریه بیرجند و درمیان افزود: به ۲۰ هیات مذهبی که در بقاع متبرکه مشغول به فعالیت هستند کمک نقدی شده و هیات‌هایی که در حسینیه امام رضا (ع) حضور پیدا کنند نیز به آن‌ها کمک‌های نقدی خواهد شد.

اخذ مجوز هزینه کرد برای موقوفات روستایی خراسان جنوبی
حجت الاسلام دادخدا خدایی اظهار داشت: از طرف اوقاف استان برای موقوفات روستایی به تمام شورا‌های اسلامی و دهیاران با تماس‌های تلفنی و کتبی مجوز هزینه کرد داده شده است.


وی افزود: موقوفات در قالب رابطه استیجاری در اختیار روستاییان و مردم قرار گرفته و آن‌ها اجازه خرج کرد ندارند و باید مجوز از اوقاف بگیرند لذا مکاتبه شده تا مجوز خرج کرد به مردم داده شود و بعد از خرج اسناد مثبت و مالی ارائه کرده و مبلغ خود را دریافت کنند.


رئیس اوقاف وامورخیریه بیرجند و درمیان خاطرنشان کرد: ایام محرم و صفر در حسینیه‌های موجود بافت‌های فرسوده بیرجند مانند حسینیه ساقدریها، حسینیه گود، حوزه علمیه معصومیه، حسینیه دختر آخوند و مساجد و تکایای پایین شهر از محل نیت واقفین اجرای برنامه‌های عزاداری داریم.


خدایی گفت: تعداد ۱۷ بقعه متبرکه در شهر‌های درمیان و بیرحند وجود دارد که طرح بصیرت عاشورایی با حضور مُبلغان بومی و غیربومی در ۸ بقعه برگزار می‌شود.


وی بیان کرد: تعداد ۱۵۰ هزار بطری آب معدنی به نیت آب شرب مردم بیرجند تا ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در بین عزاداران حسینی بیرجند توزیع می‌شود.


رئیس اوقاف وامور خیریه بیرجند و درمیان با بیان اینکه تاکنون ۹۳ هزار بطری آب برای توزیع بین مردم به هیات‌های مذهبی داده شده است تصریح کرد: این نیت از محل موقوفه بنگاه آبلوله بیرجند که در سال ۱۳۰۲ تعدادی از بزرگان شهر برای نیاز روز وقف کردند بوده و در حال حاضر ۹ سقاخانه در بیرجند برای تهیه آب شرب مردم تعبیه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها