خبرهای داغ:
حاج آقا طالب پور در جمع کارکنان لشکر14امام حسین(علیه السلام)مطرح کرد:
چهارمین محفل عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) با سخنرانی حاج آقا طالب پور و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام وبا حضور کلیه نیروهای رسمی و وظیفه لشکر14امام حسین(علیه السلام) در حسینیه ثارالله این لشکر برگزارگردید.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۹۸
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی وتبلیغات لشکر14امام حسین(علیه السلام)، چهارمین محفل عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)با سخنرانی حاج آقا طالب پور و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام وبا حضور کلیه نیروهای رسمی و وظیفه لشکر14امام حسین(علیه السلام) در حسینیه ثارالله این لشکر برگزارگردید.

حاج آقا طالب پور ابتدای سخنرانی خود را به فرازهای سجده آخرزیارت عاشورا اختصاص داد و گفت:در سجده زیارت عاشورا مهمترین قسمت این ذکر دعای (وثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین واصحاب الحسین علیه السلام) است، در مقدرات ولوح محفوظ حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) سرنوشت امام این بود که در صحرای کربلا برای برپا نگه داشتن نماز وامر به معروف ونهی ازمنکر به شهادت برسد، با این کارش امام در کربلا یک مکتب، یک دانشگاه درست کرد،وقتی به جنگهای در طول تاریخ نگاه میکنیم میبینیم که جنگ های زیادی اتفاق افتاده ولی هیچ یادی از این همه جنگ نمیشود، اما نبرد عاشورا که تقریبا حدود ده ساعت طول کشیده ،این همه شور و عزا و مراسم و محفل و... را تاکنون به دنبال داشته است.

این سخنران در ادامه افزود:در جنگهای بزرگ جهانی طبق آمار حدود دو سوم مردم دنیا کشته شده اند،کل ارادت مردم دنیا به این گونه حوادث فقط در حد چند دقیقه سکوت است ولی برای مکتب امام حسین(علیه السلام)، هرساله مراسم عزاداری آن هم در سرتاسر جهان،در خانه ها، هیئتها، خیابانها با شور و حال برپا میشود، دیگر شخصیتهای تاریخ هم همین طور هستند مثل یزید، ابن زیاد، عمرسعد، آل مروان و... امروزه به جز لعن در زیارت عاشورا هیچ خبر دیگری از آنها نیست، اما شهدای دفاع مقدس ما، شهدای مدافعان حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) و مدافعان وطن، همه این شهدا (ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین واصحاب الحسین علیه السلام) بودند.

حاج آقاطالب زاده با اشاره به خیانتهای خواص در طول تاریخ گفت:در طول تاریخ خیلی از خواص در جایی که باید امامان خود را یاری کنند یاری نکرده اند و پاهایشان برای مال دنیا لغزیده، مثل سلیمان صردخزایی، یا کسانی که در صحرای کربلا در مقابل امام نقاب زده بودند(وتنقبت لقتالک)، امام نامه های افراد را به خودشان نشان میداد و میفرمود:مگر این نامه دستخط تو نیست، با این حال همگی امام را تنها گذاشتند وبه ندای امام جواب ندادند چون با باور خودشان امام را قبول نداشتند این یعنی کسانی که قدم صدق عندک مع الحسین نداشتند.

این سخنران در پایان گفت: ما  باید خود را درمکتب حسین(علیه السلام) خوب بسازیم تا همه جا در مکتب امام باشیم در همه صحنه ها واتفاقات مثل انقلاب، نظام، و... در میدان حضور داشته باشیم، ولایت فقیه امروز بحث جهاد تبیین را برای ما مطرح کرده در جهاد تبیین اگر واقعیت ها را تبیین نکنیم همه فسادها را تطهیرشده وزیبا نشان ما میدهند و بنا به گفته رهبری اگر جهاد تبیین به خوبی اتفاق نیفتد مسئله عاشورا ممکن است دوباره اتفاق بیفتد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم مداحان اهل بیت علیهم السلام به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداخته و جمع حاضر به یاد مصائب کربلا به عزاداری پرداختند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها