"هنرواره تجسمی مسیر حسین(ع) " همراه با جوایز ارزنده در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود/ شرایط شرکت در هنرواره

رئیس قرارگاه شهید سلیمانی از برگزاری هنرواره مسیر حسین( ع) در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و به تشریح جزئیات شرکت در این هنرواره پرداخت.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۶۹
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، کشواد جمالفرد در نشست خبری هنرواره تجسمی مسیر حسین(ع) گفت: قرارگاه شهید سلیمانی یک حرکت جهادی در راستای فرمان مقام معظم رهبری  مبنی بر تشکیل جبهه فرهنگی است که از سال ۸۵ به‌ نام موسسه قرآنی ترنم وحی آغاز به کار کرد و سپس به رهروان ولایت تغییر نام یافت و در نهایت به‌نام شهید سلیمانی رهروان ولایت تغییر پیدا کرد.

اعلام فراخوان

رئیس قرارگاه شهید سلیمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این قرارگاه در ۱۴ موسسه شامل هیات تخصصی خردسالان گرفته تا بیت الزهرا و تولید محصولات عفاف و حجاب، هیات‌های دانش آموزی ،کارگاه های عروسکی، نمایش های عروسکی و .... فعالیت می‌کند.
وی از راه‌اندازی پانزدهمین مؤسسه این قرارگاه به‌نام گروه هنری رسانه‌ای بشری خبر داد و گفت: اولین برنامه این گروه رسانه‌ای برگزاری هنرواره مسیر حسین(ع) در سه بخش طراحی، نقاشی ، طراحی پوستر و عکس با موضوعات عاشورا است.

جمالفرد بیان کرد: این هنرواره بدون هیچ وابستگی حزبی و جناحی شکل گرفته و یک کار کاملا مردمی و خودجوش توسط بچه‌های انقلابی است که بچه ها در این حوزه در راستای تمدن‌سازی اسلامی مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر نقش رسانه در روشنگری و هدایت جامعه تاکید داشتند که بزرگترین حرکت سیاسی در صحبت های ایشان هنر و رسانه است که با اندیشه‌های اسلامی سازگار است.

اعلام فراخوان

برگزاری هنرواره در تاریخ ۲۰ مرداد

در ادامه اسماعیل مدبرمقدم دبیر هنرواره تجسمی مسیر حسین گفت: هنرواره تجسمی مسیر حسین توسط گروه هنری رسانه ای بشری در سه بخش عکس، پوستر و نقاشی به صورت استانی در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به سه اثر برگزیده هر رشته تندیس، لوح سپاس و هدایای به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود، گفت: برگزیدگان استان به مسابقه کشوری این هنرواره معرفی خواهند شد.

اعلام فراخوان

مدبرمقدم گفت: علاقمندان به شرکت در این هنرواره از اول تا سیزدهم ماه محرم می‌توانند با شماره ۰۹۱۸۸۴۶۵۷۴۸ علی صابری زاده مسئول روابط عمومی هنرواره تماس حاصل نمایند یا به دبیرخانه هنرواره به آدرس یاسوج، بلوار شصت متری، قرارگاه شهید سلیمانی جنب اداره کل تبلیغات اسلامی مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه داوران این هنرواره عبدالرسول شریفی، سید محمد حسینی و احمد وجدان نژاد هستند، عنوان کرد: شرکت برای عموم علاقه مندان و هنرمندان در این هنرواره آزاد است و از تمام نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد می توانند شرکت کنند.

وی گفت : در بخش نقاشی هر هنرمند می‌تواند یک اثر با موضوعات هنرواره در ابعاد ۶۰ در ۹۰ بر روی بوم اتود طراحی و در روز هنرواره آن را تکمیل کنند.

مدبر مقدم افزود: هنرمندان شهرستانی می توانند ۸۰ درصد اثر خود را در شهرستان محل سکونت ترسیم کرده و ۲۰ درصد باقی مانده اثر را نیز در یاسوج و در روز برگزاری هنرواره تکمیل کنند.

وی ادامه داد: هنرمندان بخش پوستر هم می‌توانند ۳ اثر با موضوعات هنرواره در ابعاد ۵۰ در ۷۰ اتودزده و در روز هنرواره اجرا کند، همچنین هنرمندان باید آثار خود را در قالب jpg و tif تحویل دبیر خانه بدهند.

دبیر هنرواره تجسمی مسیر حسین(ع) خاطرنشان کرد: هنرمندان بخش عکاسی می‌توانند به مدت ۷ شب با حضور در برنامه‌های مختلف عزاداری محرم در استان کهگیلویه و بویراحمد عکاسی و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و مجموعه آثار آنها داوری خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار