مرحله بیست و چهارم رزمایش مواسات و کمک مومنانه با اولویت سیل زدگان در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۷۴
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ ظهر امروز پنجشنبه 13مردادماه همزمان با دهه محرم و به مناسبت کمک به سیل زدگان اخیر، مرحله بیست و چهارم رزمایش مواسات و کمک مومنانه با همت بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و حضور استاندار و جانشین فرماندهی سپاه استان در پادگان امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه این رزمایش گفت: یکی از بحث های محرم و عاشورا، ایثار و ازخودگذشتگی است و کمک مردم عزیز ما و  عاشقان اهلبیت به همنوعان آسیب دیده از زیبایی های تربیت شدگان مکتب عاشوراست.

غلامعلی حیدری افزود: سپاه و بسیج مانند دیگر نیروهای امدادی حقیقتا خوش درخشیدند و اگر حضور به هنگام آنان نبود وسعت تخریب و آسیب ناشی از سیل اخیر بیشتر می شد و امروز هم شاهد کمک های مومنانه هستیم که 8هزار بسته معیشتی آماده کرده اند تا عازم مناطق سیل زده استان شود و مرهمی بر آلام آسیب دیدگان باشد.

وی در ادامه با تقدیر از مردم نوع دوست و فداکار و ایثارگر استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اگر وحدت و انسجام مردم نبود، قطعا آسیب بیشتری می دیدیم؛ زیرا حجم سیل اخیر در 45 سال گذشته کم سابقه و کم نظیر بوده؛ ولی با کمک عزیزان باعث شد مشکلات کم شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری از خیران خواست کمک های خود را برای حمایت از آسیب دیدگان سیل به شماره حساب هایی که از سوی هلال احمر و کمیته امداد اعلام شده واریز کنند.

وی، از تلاش برای تکمیل ارزیابی خسارات سیل برای اعلام به مرکز و رسیدگی در هیئت دولت خبرداد و افزود: تلاش می کنیم نیازهای اولیه مردم آسیب دیده را با کمک نیروهای جهادی برطرف کنیم.

سردار علی افضلی جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این رزمایش گفت: بحمدالله بیست و چهارمین مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه را که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است، پشت سر می گذاریم و در این مرحله 8هزار بسته معیشتی به ارزش 9میلیارد تومان آماده شده تا با اولویت توزیع بین آسیب دیدگان از سیل تقدیم نیازمندان در سراسر استان شود.

سردار افضلی ادامه داد: تاکنون بیش از 700میلیارد تومان کمک نقدی در قالب رزمایش مواسات و کمک های مومنانه از سوی مردم خیر استان طبق آمار ثبت شده جمع آوری و به دست نیازمندان رسیده است.

سرهنگ فولادی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم گفت: این کاروان کمک مومنانه، شامل 8قلم مواد غذایی ازجمله؛ برنج، مرغ، روغن، عدس، لپه و ماکارانی و ... است.

وی افزود: بسته های معیشتی این کاروان در بین نیازمندان سراسر استان چهارمحال و بختیاری با اولویت آسیب دیدگان از سیل توزیع می شود، که از قبل توسط گروه های جهادی و پایگاه های بسیج شناسایی شده اند.

ارسال نظرات