فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از امدادرسانی به عشایر آسیب دیده در سیل اخیر خبرداد.
کد خبر: ۹۴۵۱۱۹۹
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی گفت: در پی بارش های سیل آسا در استان و وقوع سیل در اکثر مناطق خصوصا مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری و آسیب دیدن و بروز مشکلات عدیده برای عشایر به دلیل استقرار در دامنه کوه ها و صحراها، به محض دریافت خبر، حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج عشایری و گروه های جهادی ضمن حضور در مناطق سیل زده و کمک به سیل زدگان با همراهی مسولین شهرستانی و استانی در پی رفع مشکلات اقدام کردند.

ایزدی افزود: در همین راستا سپاه ناحیه عشایری با همراهی گروه جهادی شهید محمدیار خدادادی در تاریخ 12مردادماه با حضور در مناطق عشایری آسیب دیده سردشت و رودشت به کمک رسانی ادامه داد.

وی ادامه داد: علاوه بر حضور میدانی فرمانده ناحیه، فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج عشایری و گروه های جهادی در مناطق عشایری سیل زده و امدادرسانی با هماهنگی مسئولین شهرستانی و استانی،از ظرفیت گروه جهادی امام صادق علیه السلام سردشت و روحانیون مبلغ  برای تسکین آلام عشایر آسیب دیده استفاده شد.

ایزدی گفت: توزیع بیش از 2هزار قرص نان، توزیع بیش از 5هزار دست انواع البسه زنانه، مردانه، دخترانه، پسرانه و بچه گانه، توزیع بیش از 100 جفت کفش، توزیع بیش از 70 تخته پتو، توزیع 500 کیلوگرم برنج و 300 متر مربع موکت و بیش از 400 قطعه اسباب بازی و کیک و آب میوه و ... ، بخشی از اقلام امدادی تهیه شده برای حمایت از آسیب دیدگان سیل در مناطق عشایری طی روزهای اخیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با حضور میدانی در مناطق عشایری آسیب دیده از سیل، مشکلات احصاء و طی تماس با مسئولان شهرستانی و استانی برای رفع آنها اقدام شد که امیدواریم با همراهی مسئولین ذیربط آلام عشایر عزیز تسکین یابد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: جبران خسارت های مالی ازجمله تلف شدن احشام عشایر، تأمین نیازهای آسیب دیدگان ازجمله چادر، پتو، زیرانداز ، آرد، قند، چای و ...، ترمیم جاده های ارتباطی و ایل راه ها، تأمین پنل های خورشیدی برای روشنایی و برق اهالی، ترمیم آبشخور احشام و ...، تعدادی از مشکلات احصاء شده است که نیازمند همراهی مسئولین و نهادهای امدادرسان برای کمک به عشایر آسیب دیده از سیل می باشد.

ارسال نظرات