خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

جنگ رسانه‌ای دشمنان از عاشورا تا امروز/سواد رسانه‌ای راهکار مقابله

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه جنگ‌رسانه‌ای دشمنان از عاشورا تا امروز تداوم داشته و دارد گفت: راه مقابله با جنگ‌رسانه‌ای دشمنان آموختن سواد رسانه‌ای است.
کد خبر: ۹۴۴۹۴۱۸
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳

جنگ رسانه‌ای دشمنان از عاشورا تا امروز/سواد رسانه‌ای راهکار مقابلهبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر به نقش رسانه‌ها در شکل گیری حوادث در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: دشمنان با شایعه پراکنی به امام حسین (ع) اتهامات عجیبی زدند تا جایی که ایشان را خارج شده از دین رسول خدا (ص) معرفی کردند.
او ادامه داد: در گام بعد زمانی که چندهزار نفر از مردم کوفه با مسلم بن عقیل بیعت کردند، دشمنان با دروغ مردم را ترساندند و آن‌ها نیز مسلم را تنها گذاشتند.
امام جمعه شاهرود تأکید کرد: امروز هم در جنگ رسانه‌ای قرار داریم و دشمنان موفقیت‌های کشور را وارانه جلوه می‌دهند، پیروزی‌های ما را شکست و نقاط قوت ما را نقاط ضعف تداعی می‌کنند.
امینی با طرح این پرسش که برای تکرار نشدن حادثه عاشورا و نترسیدن از تهدید‌ها چه باید کرد، یادآور شد: مهمترین راهکار آموختن سواد رسانه است، چرا که اگر در زمان امام حسین (ع) نیز سواد رسانه وجود داشت، مردم به هر حرفی گوش نمی‌کردند و شاید امام معصوم (ع) به این شکل شهید نمی‌شدند.
او با بیان اینکه در اطراف کشور ما همچون عراق و افغانستان رسانه حکومت‌ها را تغییر داد، تصریح کرد: جنگ رسانه‌ای کاری کرد که مردم دنیا قبول کردند عراق سلاح کشتار جمعی دارد و بعد از ۲۰ سال هم گفتند، دروغ بود.
امام جمعه شاهرود همچنین با اشاره به اینکه امام حسین (ع) عالی‌ترین مظاهر تقوا را در حادثه عاشورا نشان داد، ابراز کرد: امام حسین (ع) به همه درس عملی تقوا داد که انسان حتی نسبت به دشمن خود نیز باید انصاف داشته باشد.
امینی ادامه داد: نمونه این انصاف را در برخورد امام حسین (ع) با لشکر حُر می‌توان دید، زمانی که دستور دادند به همه آنان حتی به حیواناتشان آب رساندند.
او تأکید کرد: امروز آن‌هایی که بدترین جنایت‌ها را در سده گذشته علیه بشریت انجام دادند به دروغ شعار حقوق بشر سر می‌دهند در حالی که ما پیرو امامانی هستیم که حقوق بشر را در حد اعلاء رعایت کردند.
امام جمعه شاهرود در بخش دیگر سخنان خود به بارندگی‌های چند روز گذشته نیز اشاره‌ای داشت و گفت: این بارش‌ها از طرفی خوشحال کننده بود، اما متأسفانه جمعی از هموطنانمان را گرفتار کرد، این همه آسیب با وجود این میزان از امکانات قابل قبول نیست.
امینی بر لزوم تقویت هماهنگی بین دستگاهی در کشور تأکید کرد و اظهار داشت: باید در مدیریت بحران کشور تجدید نظر صورت گیرد.
او اضافه کرد: شهر ما هم در مسیل قرار دارد و باید مردم و مسوولان نسبت به ساخت و ساز‌ها حساس باشند تا شهر در صورت بروز حادثه دچار فاجعه نشود.
امام جمعه شاهرود همچنین به بی ثباتی عراق اشاره و ابراز کرد: گروه‌های عراقی و مردم این کشور باید دقت کنند چرا که بی ثباتی عراق، جبهه مقاومت و جهان اسلام خواسته آمریکا و رژیم اسرائیل غاصب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها