خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه شهر همدان گفت: برای بهره‌مندی جامعه از برکت الهی باید امر به معروف کرد چراکه در غیر این صورت، بصیرت جامعه، درک حقایق و واقعیت‌ها از بین رفته و جامعه فریب می‌خورد.
کد خبر: ۹۴۴۹۴۴۰
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان اظهار کرد: سکوت مردم و خواص در برابر منکرات، به توسعه فساد در جامعه می‌کند در حالی که حساسیت جامعه در برابر فساد از جمله تاکیدات امام حسین(ع) است.

وی تاکید کرد: تورم و گرانی نشانه نبود برکت الهی در جامعه است و طبق روایات، گرانی موجب قساوت قلب انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: برای بهره‌مندی جامعه از برکت الهی باید امر به معروف کرد چراکه در غیر این صورت، بصیرت جامعه، درک حقایق و واقعیت‌ها از بین رفته و جامعه فریب می‌خورد.

شعبانی موثقی ادامه داد: برای نفی فساد، همه مردم باید پیشگام شوند چراکه امام به تنهایی قادر به مبارزه با مفاسد و محقق کردن عدالت در جامعه نیست.

وی افزود:  اگر در جامعه انسان‌های ظالم، اشراف زده، مفسد اقتصادی و رانت‌خوارها قوی شدند علت آن رعایت نکردن انصاف درباره قرآن، عترت، یاری نکردن دین خدا، بی‌توجهی به امر به معروف و حساس نبودن در برابر مفاسد است.

امام جمعه همدان اضافه کرد: برخی عنوان می‌کنند که همه فسادها را ستاد امر به معروف حل کند، در حالی که این خواسته شدنی نیست و فساد زمین محصول بی‌توجهی مردم است.

وی با بیان اینکه تقوای الهی در این ایام به معنای تلاش برای حرکت در مسیر امام حسین (ع) است، گفت: با وجود تنها بودن ابا عبدالله(ع) و اجابت نکردن درخواست یاری، اما ایشان در برابر ظلم ایستادند.

شعبانی موثقی ادامه داد:  در صورت بیعت امام حسین(ع) با یزید، ظلم در تاریخ به رسمیت شناخته می‌شد در حالی که ابا عبدالله(ع) به این دلیل بیعت نکرد تا کسانی که حسینی فکر می‌کنند، بدانند حق به رسمیت شناختن ظلم را ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات