خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ارزنده:

امروز حمایت از ولایت پاسخ به ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرُنی» اباعبدالله الحسین(ع) است

همدان-امام جمعه بهار گفت: امروز حمایت از ولایت و رهبری، پاسخ دادن به ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرُنی» اباعبدالله الحسین(ع) است که در کل تاریخ پیچیده و لازمه آن شناخت مسیر اباعبدالله(ع)،معرفت و حرکت در آن مسیر است.
کد خبر: ۹۴۴۹۴۴۹
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با بیان فرازی از خطبه ۲۰۱ نهج البلاغه با اشاره به پويندگان راه حق اظهار کرد: هرگز به دلیل كمى نفرات در راه حق در مقابل کثرت نفرات راه باطل وحشتى به خود راه ندهید چراکه قوم باطل بر سرسفره دنیا نشسته‌اند و لذتی نبرده پشیمان می‌شوند.

وی بیان کرد: آگاه باشید که رضايت به اعمال ديگران انسان را در سرنوشت آنها شريك مى‌سازد و پاداش و کیفر دارد چنانچه فاصله زمانی و جغرافیایی بین افرادی که همفکر هستند در زمره هم قرار می‌گیرند و همه در ثواب و گناه آن سهیم هستند.

خطیب جمعه شهرستان بهار عنوان کرد: اگر امروز اسلام ادامه پیدا کرده به خاطر گذشتگان است و راهشان را ادامه دادیم و در تلاش آنها شریک هستیم؛ همچنین اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال سیاه‌پوش هستیم و برای مظلومیت اباعبدالله (ع) گریه می‌کنیم، نشان از آن دارد که تفکر و اندیشه دل ما همراه آنها است ودر ثمرات و اجر و پاداش آنها شریک هستیم.

وی با تاکید بر خطبه ۲۰۱ نهج البلاغه عنوان کرد: راه واضح و شفاف و روشن را برگزينيد تا به مقصد برسيد و از گام نهادن در جاده‌هاى تاريک و مبهم خوددارى كنيد كه در بيراهه مى‌افتيد و چنانچه اگر به کسی که مسئولیتی دارد و در مسیر غیر حق قدم برمی‌دارد و دلش در غرب است رأی دهیم عین تایید آن شخص است و در کارهایی که انجام می‌دهد شریک هستید.

ارزنده تصریح کرد: امروز تعریف از غرب و اروپا همان لجام زدن است، امروز رأی دادن به گروهی که مسیر نظام را تغییر می‌دهند و ظلم و جنایت می‌کند در حقیقت، تعریف از طاغوت و ادامه دادن راه خطاکاران است و حمایت از نظام جمهوری اسلامی، ولایت و رهبری، پاسخ دادن به ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرُنی» اباعبدالله الحسین(ع) است که در کل تاریخ پیچیده است و لازمه آن شناخت مسیر اباعبدالله(ع) و شعور و معرفت، هزینه دادن و حرکت در آن مسیر است.

وی ادامه داد: در طول انقلاب شاهد این ازخودگذشتگی‌ها و ثبات قدم در راه اسلام بودیم واگر حواسمان نباشد ولو اسم شیعه را یدک بکشیم اما در سپاه دشمن شمشیر می‌زنیم.

خطیب جمعه شهرستان بهار یکی از راه‌های عرض ارادت به اهل بیت(ع) را بزرگداشت ایام شهادت و ولادت و ساخت و ساز اماکن مقدس اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: اینکه برخی از افراد در رابطه با این موضوع که چرا تا زمانی که ما فقیر در داخل کشور داریم باید کمک‌ها صرف بازسازی حرم‌های مطهر شود باید گفت تمام منابع مالی ستاد بازسازی عتبات عالیات با کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و بیشترین مشارکت از طرف افراد کم بضاعت است ومردم از اموال شخصی خود می‌پردازند و نشان از ارادت، تکریم و بزرگداشت اهل بیت (ع) است.

وی افزود: خداوند برای اداره امور فقرا زکات را قرار داده، اگر به فکر فقرا هستید زکات مال خود را بپردازید تا با پرداخت زکات دیگر فقیری نداشته باشیم، همچنین برای برپایی موکب اربعین در کربلا، تمهیداتی ایجاد شده تا مکانی مناسب برای زائران فراهم کنند و می‌طلبد همه تلاش کنند تا این امکانات برای خدمات‌رسانی به زائران تامین شود.

ارزنده با اشاره به اینکه خسارت سیل هفته گذشته در ۶۶۱ منطقه و ۱۸ استان، ۱۰هزار میلیارد برآورد شده است، گفت: دولت قبل نیز بدهی را بر دولت فعلی تحمیل کرده که هر ماه باید به مدت ۴ سال خسارت قرض دولت قبل را به اندازه خسارت سیل بپردازند که این نمود این است که لطمه و ویرانی زیادی به نظام زدند.

وی در پایان با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران شهرستان عنوان کرد: اهمیت کار خبر و خبررسانی بسیار زیاد است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم که خبرنگاران در بحث خبررسانی، خدمات‌رسانی در بحث خبر چیزی را که خیر و صلاح نظام و انقلاب و دنیا و آخرت است رقم بزنند و اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات