امام جمعه دیر:

درس‌های عاشورا در مجالس حسینی بیان شود

امام جمعه دیر گفت: در مجالس حسینی درس‌های عاشورا یعنی درس عزت طلبی، سازش ناپذیری و مقاومت حسینی مقابل دشمنان را بیان کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۹۴۹۵
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

درس‌های عاشورا در مجالس حسینی بیان شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر،حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با تسلیت ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: ائمه معصومین مجالس حسینی را دوست دارند و ما باید معارف اصیل دین و احکام اسلامی را در این مراسم بیان کنیم.

 

امام جمعه دیر افزود: امام حسین (ع) کشتی نجات است و مجالس حسینی نیز باید نقش هدایتی داشته باشد و از رهگذر برگزاری این مراسم مکتب حسینی را زنده نگه داریم.

 

وی بیان کرد: در مجالس عزاداری صرفاً به اشک ریختن و سینه زنی و زنجیرزنی اکتفا نکنیم بلکه تبیین معارف و جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید در مجالس حسینی انجام و به پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی و سبک زندگی اسلامی و اهل بیت پرداخته شود.

 

وی افزود: امروز ما در مقابل تبلیغات سهمگین و جنگ نرم دشمن هستیم و به روشنگری نیاز داریم و تنها از شمر سال ۶۱ سخن نگوییم بلکه شمر و یزید زمان خود را بشناسیم و مقایسه و تبیین و مسائل روز جامعه را تجزیه و تحلیل کنیم.

 

امام جمعه دیر تاکید کرد: باید امام حسین (ع) را به تبیین ایشان و امر به معروف و نهی از او منکر بشناسیم که سایر فرایض در پرتو عمل به آن محقق می‌شود.

 

وی با تاکید بر استفاده از سبک صحیح امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: در مجالس حسینی درس‌های عاشورا یعنی درس عزت طلبی، سازش ناپذیری و مقاومت حسینی مقابل دشمنان را بیان کنیم.

 

حسینی با اشاره به تاکید امام حسین (ع) بر نماز، بیان کرد: عزاداران حسینی نسبت به راز و نیاز در شب عاشورا و اقامه نماز ظهر عاشورا اهتمام جدی داشته باشند.

 

وی با تقدیر از مردم بخاطر استقبال و تشییع شهدای تازه تفحص شده، افزود: عزت، استقلال و امنیت خود را وام دار شهدا هستیم.

 

امام جمعه دیر درباره روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، تاکید کرد: آنچه که امروز در اعلامیه حقوق بشر مطرح است بهتر از آن را در اسلام داریم و نیازی به دیگران نیست و ما باید قدردان ارزش‌های خود باشیم.

 

حسینی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، ابراز کرد: حرفه خبرنگاری مقدس است منتها باید صداقت و امانت داری را مراعات کنیم و گزارش واقعی به مردم و پرهیز از سیاه نمایی مسئله مهمی است.

 

وی عنوان کرد: ما امروز در موقعیتی هستیم که انتشار اخبار دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگنمایی نقاط ضعف و کوچک نشان دادن یا انکار نقاط قوت از برنامه‌های همیشگی دشمنان ما و رسانه‌های آنها است و انتظار است خبرنگاران و اصحاب رسانه ما در داخل با دشمن در این راستا همکاری نکنند.

 

خطیب جمعه دیر با اشاره به سیاه نمایی عده‌ای در خصوص سیل امام زاده داوود و آمار غلط کشته‌ها، خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند گزارش دهند دل مردم را خالی و سیاه نمایی نکنند و اگر با مسئولین و دولتمردان مشکل دارند حداقل ذهن مردم را خراب نکنند.

 

حسینی با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه با مقام معظم رهبری، گفت: نمازجمعه فریضه‌ای استثنایی است و شبکه امامت جمعه جز مردمی‌ترین نهادها است و ائمه جمعه سخنگویان انقلاب هستند و باید با رفتار خود تقوا را به مردم نشان دهند و این تکلیف سنگینی است که برعهده امامان جمعه گذاشته شد.

 

وی درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها و برجام، ادامه داد: آمریکایی‌ها فرافکنی می‌کنند که این ایران است که نمی‌خواهد توافق کند در حالی که ایران اسلامی بارها اعلام کرده برای یک توافق قوی و پایدار که منافع ایران اسلامی را تأمین کند آماده است منتها کسانی که خودشان برجام را زیرپا گذاشتند و به هیچیک از تعهداتشان عمل نکردند باید تضمین لازم به ایران بدهند.

 

 

امام جمعه دیر تاکید کرد: بارها سیاست ایران اسلامی و مواضع نظام اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری و مسئولان منعکس شده که ایران اسلامی هیچ گاه به دنبال تولید و ساخت بمب هسته‌ای و استفاده از سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی نیست و هم اسلام و هم فتوای مقام معظم رهبری اجازه استفاده از چنین سلاحی را نمی‌دهد و این خط قرمز ما است اما اینکه دشمنان می‌گویند ما نمی‌گذاریم من عرض می‌کنم که اگر ایران اسلامی اراده می‌کرد و می‌خواست آنها هیچ غلطی نمی‌توانستند بکنند.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات