«عهد خدمت» قراری برای بودن در مناطق محروم کردستان/ رفع محرومیت و خدمت بی‌منت به مردم از اهداف تشکیل گرو‌های جهادی است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار و خدمت بی منت به مردم از اهداف تشکیل گرو‌های جهادی است.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۹۴
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،سردارسید صادق حسینی، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در مراسم افتتاحیه عهد خدمت اعزام گروه‌های جهادی به مناطق کم برخوردار استان با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: روح آزادگی، مردانگی، ایثار و حرکت توحیدی به معنای واقعی در نهضت امام حسین (ع) اتفاق افتاد.


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: امام حسین و یارانش با شرکت در این سفر به کربلا خود را برای هرگونه اتفاقی آماده کرده بودند و آگاهانه قدم در این راه گذاشتند.



وی افزود: حرکت امام حسین (ع) یک حرکت توحیدی برای استقرار عدل و جلوگیری از انحرافی که در آن زمان در مسیر اسلام قرار گرفته بود، صورت گرفت.



فرمانده قرار گاه استانی شهید شهرامفر با اشاره به برگزاری اردو‌های جهادی ویژه دانشجویان و آغاز طرح عهد خدمت ادامه داد: دانشجویانی که دنبال پیاده کردن منظومه فکری امامین انقلاب هستند، در تابستان و هوای گرم استراحت و تفریح را کنار گذاشته و در نقاط محروم خدمات بدون منتی را به مناطق محروم ارائه می‌دهند.



وی گفت: این از برکات انقلاب است که جوانان با انگیزه انقلابی بدون در نظر گرفتن منافع شخصی خود و انتظار قدردانی دیگران در مناطق کم برخوردار خدمت کنند.



سردار حسینی به آثار و برکات این اردو‌های جهادی اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از آثار این اردو‌ها این است که فرهنگ انقلابی و تعامل و همکاری به آخرین لایه‌های سطح روستا‌ها گسترش پیدا می‌کند.



وی با اشاره به آثار و برکات این امر برای دانشجویان اظهار کرد: این امر موجب شده تا هم دانشجویان باتجربه شوند و هم یک نوع تمرین مدیریتی در صحنه واقعی و مسئولیت‌پذیری خواهد بود.



سردار حسینی افزود: اردو‌های جهادی زمینه‌ساز آن می‌شود که دانشجویان در کنار طلب علم، فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی، الگوی ارزشمند اسلامی، کار کردن، خود مدیریت کردن، را نیز تمرین کنند.



وی اظهار کرد: در این اردو‌های جهادی فرهنگ ایثار و فداکاری، توحید و خدمت در راه خدا را یاد خواهند گرفت لذا با روحیه نشاط و انگیزه خاص آماده کسب علم خواهند شد.



وی در پایان یادآور شد: در اردو‌های جهادی یک جوان آبدیده دارای تجربه علمی و عملی و آشنا به فرهنگ مدیریتی تربیت خواهیم کرد.



حسن عاقبت، اثر خدمت بی‌منت به مردم است

 

اسماعیل زارعی‌کوشا در افتتاحیه اردوی جهادی عهد خدمت بسیج دانشجویی استان کردستان، اظهار داشت: کار‌های جهادی و فعالیت‌های جهادگرانه، علاوه بر بهره‌های ظاهری، بهره‌های معنوی بالاتری دارد که از خود خدمت ارزشمندتر است.



وی ضمن یادآوری تاکیدات امام حسین (ع) در خصوص گره‌گشایی و خدمت به مردم، افزود: این توفیقی است که انسان واسطه میان خدا و مردم باشد.

 


استاندار کردستان، در ادامه گفت: آمادگی داریم تا از توان اردو‌های جهادی بهره بگیریم و هکاری که بتوانیم برای تقویت این مجموعه انجام خواهیم داد.



زارعی کوشا خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه و بسیج نه فقط در این استان بلکه در هر نقطه از کشور که کار را بر عهده گرفته، افتخارآمیز عمل کرده‌اند.



وی عملکرد آن‌ها را نمونه مناسبی برای الگوبرداری دانست و افزود: وقتی پای کار جهادی به میان می‌آید، معادلات زمانبندی و تعریف هزینه پروژه‌ها در روال عادی، به هم می‌خورد و خداوند به کار‌ها برکت می‌دهد.



وی در پایان سخنان خود به بیانیه موهن منتشر شده یکی از سران فتنه ۸۸ اشاره و آن را توهین به مقدسات ملت ایران یعنی ولایت فقیه و شهدا بویژه شهدای مدافع حرم دانست و تاکید کرد: شهدای مدافع حرم خدمت بزرگی به جهان اسلام و منطقه کردند و امنیت را تا کرانه‌های مدیترانه تامین کردند.



زارعی‌کوشا، در پایان گفت: امروز می‌بینیم کسی که از مسیر درست خارج شده مطالبی می‌نویسد که شاید منافقین هم اینگونه به مقدسات این ملت نتازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار