بهره‌برداری آزمایشی از کارخانه قند یاسوج تا پایان سال1401/ نادری: به دنبال کار نمایشی نیستیم

مدیرعامل شرکت قند یاسوج گفت: شرکت می‌تواند بهره‌برداریِ آزمایشی خود را تا پایان سال 1401 شروع کند.
کد خبر: ۹۴۵۰۶۲۶
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، پیش از ظهر امروز (۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱) نشست خبری مدیرعامل و هیئت مدیرۀ کارخانه قند یاسوج با اصحاب رسانه در محل کارخانه قند برگزار شد.

بهره‌برداری آزمایشی از کارخانه قند یاسوج تا پایان سال1401/ به دنبال کار نمایشی نیستیم

بهزاد مقبول مدیرعامل کارخانه قند یاسوج در این نشست به ارائه گزارشی در مورد امور و فرایند بازسازی کارخانه قند یاسوج پرداخت و گفت: تا پایان تیر ماه بیش از 30 درصد کار را انجام داده‌ایم. طی فرایندی که در نطر می‌گیریم، با توجه به اینکه فعالیت ما دوشیفت خواهد بود، بیش از 200 نفر نیروی شاغل به کار خواهیم گرفت و شرکت می‌تواند بهره‌برداریِ آزمایشی خود را تا پایان سال 1401 شروع کند
مقبول عنوان کرد: کارخانه در سال ۱۳۹۳ آخرین دوره بهره‌برداری را انجام داد و تا سال ۱۳۹۵ فعالیت‌های مدیریتی و مالی آن ادامه داشت تا اینکه به بخش خصوصی واگذار شد.
این کارخانه از سال ۱۳۴۶ افتتاح شده است که در سال ۱۳۹۷ به دلیل تغییرات مدیریتی به دستور قضایی کارخانه پلمپ شد. در سال ۱۳۹۸ حکم واگذاری کهنه واسطه مناقصه بود ابطال شد و کارخانه مجدداً تحت اختیار بانک تجارت قرار گرفت.
وی گفت: با سفر آیت الله رئیسی اواخر سال ۱۳۹۹ کارخانه فک پلمپ شد. پس از آن به خاطر این شرایط راکد بود و مجموعه هیئت مدیره نداشت، بانک تجارت تصمیم به واگذاری شرکت گرفت و ستاد اجرایی فرمان امام ره این کارخانه را خرید. چرا که محمد مخبر معاون رئیس وقت ستاد اجرایی به اشتغالزایی در این استان اعتقاد داشت. در فرایند قانونی هم شرکت کردند مزایده برگزار شد و کارخانه را خریدند.
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج گفت: قراردادی که منعقد شد در پایان سال ۱۴۰۰ بود. و دقیقاً از همانجا حواشی بیشتر دامن‌زده شد؛ از مسأله نیروی انسانی، سازمان‌ها و ادارات و اشخاص و برخی طلبکاران، برخی حواشی را به وجود آوردند.

مقبول عنوان کرد: سیستم قضایی و نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد کمک کردند تا اینکه توانستیم با استخدام نیرو‌های مجرب و باسابقه همین شرکت استفاده کردیم. آن‌ها به واسطه این تغییرات شرایط کاری برایشان پیش نیامده بود به سر کار برگشتند. در همین الأن بیش از ۶۰ نفر در شرکت سر کار هستند.
وی افزود: توانستیم بخش زیادی از کار را انجام دهیم. تا پایان تیر ماه بیش از ۳۰ درصد کار بازسازی کارخانه را انجام داده‌ایم. طی فرایندی که در نظر می‌گیریم، با توجه به اینکه فعالیت ما دوشیفت خواهد بود، بیش از ۲۰۰ نفر نیروی شاغل به کار خواهیم گرفت و شرکت می‌تواند بهره‌برداری آزمایشی خود را تا پایان سال ۱۴۰۱ شروع کند.


بهره‌برداری آزمایشی از کارخانه قند یاسوج تا پایان سال1401/ به دنبال کار نمایشی نیستیممقبول افزود: طی دورانی که کارخانه راکد بود، خسارات زیادی به این شرکت وارد شد که عیان‌ترین آن به سرقت رفتن سیستم انتقال قدرت و کابل‌های کارخانه بود. اما در حال حاضر تمام کارخانه برق دارد. تمام دستگاه‌ها را تقریباً توانسته‌ایم یک بار روشن و تست کنیم.
وی ادامه داد: کارهای مکانیکی کارخانه نیز به مرور انجام می شود و بیش از ۵۰ درصد آن توسط نیروهای فعلی صورت گرفته است. 

مقبل گفت: در تلاش هستیم که بعد از برق دار شدن کارخانه را آبدار کنیم و عیب ها تست شوند و طبق برنامه ریزی پیش برویم.

وی افزود: بهترین و به روز ترین دستگاه ها را برای راه اندازی کارخانه قند یاسوج خریداری خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت قند یاسوج گفت: اراده ما این است که کارخانه را به سمت شرکت شدن پیش برود و برای این کار حداقل سه سال زمان نیاز است.

وی ابراز داشت: شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دو اقدام مهم انجام دادند که یکی خوشنام‌تر کردنِ نام ستاد اجرایی فرمان در استان بود و دوم هم این است که نادری عضو هیئت مدیره این کارخانه هستند.

وی افزود: اتفاقاتی که در طی هشت سال به وجود آمده است را نمی‌توان در سه ماه رفع و رجوع کرد.

بهره‌برداری آزمایشی از کارخانه قند یاسوج تا پایان سال1401/ به دنبال کار نمایشی نیستیم

عضو هیئت مدیره کارخانه قند یاسوج نیز گفت: از اواخر سال ۱۴۰۰ کارخانه تحویل ستاد اجرایی شد و پس از آن مدیر عامل و هیئت مدیره آن مشخص شدند.

شایان نادری افزود: رویکرد ما استفاده از ظرفیت نیروهای بومی است به همین خاطر افراد باتجربه و با انگیزه ای که قبلا در این کارخانه فعالیت داشتند مشغول به کار شدند.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی برای راه اندازی کارخانه قند یاسوج به معنای واقعی باید پای کار باشند و اگر مصوبه ای به تصویب می رسد تا مرحله اجرا دنبال شود.

نادری گفت: ظرفیت چغندر تولیدی در استان برای کارخانه قند یاسوج کافی نیست و از سایر استان ها نیاز این کارخانه را تامین خواهیم کرد .

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ره ابراز داشت: مجموعه ستاد اجرایی در تمام فعالیت ها به دنبال کار دقیق و منظم است و به دنبال کار نمایشی نیست .

وی گفت : برای نخستین بار به صورت فنی و دقیق فعالیت ها در کارخانه قند انجام می شود و نظارت ها نیز حساب شده پیش می رود .

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار