خبرهای داغ:
نماینده مردم شیراز درباره برخی از مخالفت‌ها با پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس گفت: مجوزهای طرح انتقال آب گرفته شده اما برخی نگاه‌های سیاسی و کوتاه چشم دیدن کارهای بزرگ را ندارند.
کد خبر: ۹۴۵۰۶۳۱
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در نشستی 2 ساعته با خبرنگازان با تشکر از تلاش اصحاب رسانه برای انعکاس مراسم تشییع پیکر شهید اسکندری و تبریک روز خبرنگار اظهارداشت: رسانه فرصتی برای انعکاس اخبار و عملکرد نظام اسلامی است اما نباید هیچ گاه بلندگوی مدیران باشد؛ اطلاع‌رسانی به موقع و صریح و شفاف از اصول حرفه‌ای است که باید اصحاب رسانه از آن بهره‌مند باشند و در ادامه راه باید همین اندیشه حاکم باشد.

وی با بیان اینکه رسانه بهترین قدرت برای ارکان نظام اسلامی است، به عملکرد نمایندگان در مجلس اشاره کرد و گفت: دو شیوه در مجلس مرسوم است که نمایندگان در پیش می‌گیرند؛  قانونگذاری و نظارت اما مطالبات مردم نیز وجود داشت که ما نمایندگان فارس بر این مورد سوم تاکید داشتیم.

عزیزی با بیان اینکه استان فارس هنوز به جایگاه شایسته خودش نرسیده است، افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ استان فارس انتقال آب از خلیج فارس است که باید اتفاق بیفتد؛ شیراز قرار بوده چهارراه ریلی جنوب کشور باشد، چرا باید این پروژه از دستور کار خارج شود؟ بلکه باید با جدیت دنبال شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه 75 درصد از فرآورده‌های سوختی ما به وسیله تانکرهای پرخطر از استان‌های دیگر حمل می‌شود، عنوان کرد: تنها 25 درصد از پالایشگاه شیراز تامین می‌شود و این استان هیچی خطی در زمینه انتقال فرآورده‌های نفتی و سوختی ندارد؛ وقتی استانی هیچ امکانی در زمینه خطوط ریلی، آب، راه ندارد چگونه می‌تواند یک استان توسعه یافته باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای مجلس یازدهم تلاش کردیم که به این امور زیربنایی بپردازیم، تصریح کرد: معتقدیم به شایستگی مردم استان فارس باید تصمیم بگیریم و در مراجع دولتی ظاهر شویم و با ارکان حکومت ارتباط برقرار کنیم؛ کارهای کوچک جای خود دارد اما شان مردم فارس چگونه است از ابتدای مجلس خود را موظف کردیم این مسیر را با قدرت و اقتدار دنبال کنیم.

عزیزی با اشاره به اینکه آزادراه اصفهان شیراز باید حتما متصل به شیراز بوشهر شود و محور شمال و جنوب داشته باشیم، گفت: استان فارس باید در این محور دیده شود البته برخی از پروژه‌ها زمانبر و پرهزینه است.

وی در ادامه با شنیدن سوالات خبرنگاران به آنها پاسخ داد و افزود: با بسته شدن فضای نقد در استان مخالفم باید امکان تبادل نظر را فراهم کرد؛ روابط عمومی‌ها حق ندارند که برای خبرنگاران در زمینه نقد و اطلاع‌رسانی صادقانه محدودیت قرار دهند. هر کس اعلام کند دستگاهی امکان نقد را گرفته به حکم همان حق نظارتی نمایندگان پیگیری می‌کنم حتی اگر تا پای عزل پیش برود جلوی این کار ناشایست گرفته شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه شیراز در زمینه‌های مختلف دچار عقب ماندگی است، افزود: یکی ازعقب‌ماندگی‌های شیراز کمربندی‌ها و ترافیک آن است که به دلیل برخی ناهماهنگی و نبود کمربندی‌های شمال شرقی شمال غربی ایجاد شده است.

عزیزی با تاکید بر اینکه باید پروژه‌های بزرگ هدفگذاری شود، گفت: کمربندی در شرق شیراز که از خرامه به دروازه قرآن متصل می‌شود نیاز به یک دور برگردان دارد و اگر همین الان افتتاح شود تنگنای ترافیکی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کمربندی شمال شرقی سهم شهرداری 30 درصد بوده که تا امروز این وظیفه را انجام نداده است، تاکید کرد: ترافیک با شعار و شعر حل نمی‌شود.

عزیزی درباره انتصابات در استان و نقش نمایندگان نیز گفت: انتصابات سه دسته می‌شود؛ گروه اول نیروهایی که باید حمایت شوند اهل کار و عمل هستند؛ گروه دوم مدیرانی هستند که از تجارب لازم برخوردار نیستند اما با پشتیبانی و حمایت با انگیزه‌ و ظرفیت علمی که دارند می‌توانند مناسب باشند؛ باید از این دسته مراقبت کنیم چون بخشی از وظایف ما کادرسازی است و برکنار شدن مشکلی را حل نمی‌کند اما گروه سوم نه توان دارند نه تجربه و سزاوار نیستند و نباید اجازه داد که استان فارس جای مدیران کوچک باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس تصریح کرد: مدیریت استان باید مدیران ضعیف را ارزیابی کند و براساس نتایج ارزیابی تکلیف مدیران ضعیف مشخص شود؛ استان فارس ظرفیت‌های خوبی دارد و باید از ظرفیت‌های بومی در انتخاب مدیران کارآمد استفاده شود. روی انتخابات مدیران استان حرف دارم و انتقاد دارم؛ گروه سوم شایسته استان فارس نیست.

وی درباره نقش و فعالیت نمایندگان نیز گفت: در مجموعه نمایندگان تمام تلاش این بوده که نهایت انسجام و هماهنگی را با هم داشته باشیم اما جنس نمایندگی با مدیریت اجرایی با هم متفاوت است و افتخارم نمایندگی مردم شیراز است و این افتخار را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم.

عزیزی با اشاره به رشد بودجه استان فارس از 3 هزار میلیارد در سال 99 به 8 هزار میلیارد در سال 1400 افزود: پروژه انتقال آب با بودجه دولت نیست اما معتقدیم که از ظرفیت‌های دولت برای انجام کارهای بزرگ استان فارس استفاده شود. باید برای پیشرفت و توسعه استان از جذب سرمایه‌گذار در داخل و خارج کشور بهره برد.

وی با بیان اینکه از نوع برخورد با سرمایه‌گذاران انتقاد دارم افزود: برخورد چکشی با سرمایه‌گذار کار درستی نیست مدیران اجازه ندهند سرمایه‌گذار فراری شوند؛ چنین مدیرانی خواهان توسعه و پیشرفت استان نیستند اما در حال حاضر قول دادند که حمایت از سرمایه‌گذار در اولویت باشد.

عزیزی درباره آزادراه شیراز اصفهان تصریح کرد: قطعه 7 رو به اتمام است و قطعه 8 نیز توافق کردیم اما اگر شروع نشود امکان استفاده از آزادراه وجود دارد ولی می‌خواهیم که متصل به آزادراه شیراز بوشهر شود‌.

وی درباره مشکلات زیست محیطی مطرح شده درباره پروژه انتقال آب تصریح کرد: برخی با پروژه‌های بزرگ و زیربنایی استان دشمنی می‌کنند؛ در دام مخالفان با پروژه‌های بزرگ نیفتید؛ همه پروژه‌ها پیوست زیست محیطی دارد چطور کشورهای عربی از آب خلیج فارس استفاده می‌کنند مشکلات زیست محیطی ندارد برخی دلالی آب می‌کردند و مافیای آب بودند بنابراین شروع به مخالفت می‌کنند. مجوزهای طرح انتقال آب گرفته شده اما برخی نگاه‌های سیاسی و کوتاه چشم دیدن کارهای بزرگ را ندارند چنین افرادی اجازه دهند که کار انجام شود و چوب لای چرخ پروژه‌های بزرگ استان نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها