سلسله یادداشت مهدوی_ ۳؛

انتظارِ فرج، همه اعتقادهای اساسی اسلام را در بَر می گیرد

انتظارِ فرج، همه اعتقادهای اساسی مثلِ یکتاییِ خدا، رسالتِ پیامبر(ص)، پیشوایی امامانِ معصوم(ع) و دیگر عقاید اسلامی را در بر می گیرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۰۸
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، الناز رحمت نژاد در سلسله یادداشت های مهدوی برای این خبرگزاری با بهره گیری از احادیث گوناگون به مسئله انتظار، در زمان غیبت آن یوسف دوران پرداخته است. امید آنکه خداوند متعال در ادای تکلیف نسبت به ساحت مقدس حضرت ولیعصر(عج) همه دوستان و یاران واقعی آن بزرگوار را توفیق دهد و همه را یاری کند و از شیعیان و منتظران واقعی آن امام قرار دهد.

متن زیر یادداشت سوم از سلسله یادداشت های مهدوی است که توسط الناز رحمت نژاد نوشته شده است:

انتظارِ فرج که ایمان محکم به امامت حضرت مهدی(عج) است، همه اعتقادهای اساسی مثلِ یکتاییِ خدا، رسالتِ پیامبر(ص)، پیشوایی امامانِ معصوم(ع) و دیگر عقاید اسلامی را در بر می گیرد. پیامبر(ص) می فرماید:" در آخرالزمان، بهترین مردم از نظر یقین، گروهی هستند که پیامبر(ص) را درک نکرده اند و حجت خدا از آن ها پنهان شده، آن ها به نوشته ای روی کاغذ سفید ایمان آورده اند." این بهترین ایمان و عالی ترین یقین است. زیرا آن ها معجزات پیامبر(ص) را ندیده اند، معجزات امامان(ع) را با چشم خود ندیده اند، ولی آنچنان باور کرده اند که هرگز دچار شک و تردید نمی شوند، حتی اگر کوه از جای خود کَنده شود، در اعتقاد خود شک نمی کنند.

انتظارِ فرج، انتظارِ ظهورِ امامی است که جهان را پُر از عدل و داد خواهد نمود و ظلم و ستم را در جهان نابود می کند. پیامبر(ص) درباره منتظران واقعی می فرماید:" گروهی بعد از شما خواهد آمد که پاداش هر یک از آن ها برابرِ پاداش پنجاه نفر از شماست. گفتند: ای پیامبر ما در حضور شما در جنگ های بدر و احد و حنین شرکت کردیم و قرآن در میان ما نازل شد. پیامبر(ص) فرمود: اگر آنچه برای آن ها اتفاق افتاده، برای شما هم می افتاد، شما نمی توانستید مانند آن ها صبر کنید."

پیامبر(ص) با شناختِ عمیق از دورانِ ما می فرماید:' دورانی می آید که مومن در آن زمان از گوسفند پَست تر خواهد بود."
پیامبر(ص) مومن را در زمان غیبت که ظلم و ستم همه جا را فرا می گیرد، به گوسفند تشبیه کرده که مفید و رام است، ولی ستمگران آن ها را در جامعه به حساب نمی آورند و در مراسم های خود آن ها را سر می برند. ولی مومن برای حفظ عقیده خود تلاش می کند تا وقت ظهور برسد و حق گسترش یابد.

و نیز پیامبر(ص) درباره احوال شیعیان آخرالزمان دست ها را به سوی آسمان بلند کرد و فرمود:" خداوندا! من را به برادرانم ملحق کن! یکی از یاران ایشان گفت: ای فرستاده خدا مگر ما برادران شما نیستیم؟ حضرت فرمود: نه، شما یاران من هستید. برادران من کسانی هستند که در آخرالزمان می آیند، و با اینکه مرا ندیده اند، به من ایمان می آورند. خداوند آن ها را قبل از این که از صلب پدران به رحم مادران وارد شوند، بانام خود و پدرانشان به من معرفی نموده است که استقامت هر یک از آنها در دین خود، سخت تر از کَندنِ خارهایِ گَوَن در شب تاریک است. آن ها چراغِ هدایت هستند که خداوند آن ها را از فتنه های تاریک نجات می دهد."
پیامبر(ص) درباره یاران مهدی(عج) فرموده است:" عده ای از امت هستند که تا روز قیامت پیروزمندانه در راه حق مبارزه می کنند و حق را آشکار می کنند تا فرمانِ خدا برایِ ظهورِ قائم فرا برسد."
این روایات درباره کسانی است که قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) پرچمِ حق را برافراشته می کنند و سعی می کنند به سوی اسلام دعوت کنند، که علی(ع) شهر مقدس قم را مرکز آن ها می داند و می فرماید:" بندگانِ مومنِ خدا در شهر قم جمع می شوند و منتظر شفاعت پیامبر(ص) در روز قیامت و حساب می باشند، غم و اندوه زیادی را تحمل می کنند و انواع بلاها بر آن ها غلبه می کند."
مراجع عالیقدر تقلید، عالم به دین هستند و اخبار آل محمد(ص) را روایت می کنند و حضرت مهدی(عج) آن ها را به طور عموم، جانشین خود قرار داده است.
همین علمای اعلام هستند که در طول چهارده قرن، دین مقدس اسلام را از انحراف حفظ نموده، مسائل مبهم و پیچیده را برای مسلمانان روشن کرده اند و دِلِ شیعیان را بر عقاید صحیح استوار نموده اند.

سیصد و سیزده نفر، تعدادِ یارانِ حضرتِ ولی عصر(عج) می باشد که هنگام ظهور از اطراف جهان به محضر آن حضرت می شتابند و کنار کعبه جمع می شوند و میان رکن و مقام با آن حضرت بیعت می کنند. یازده قرن و نیم است که از آغاز بیعت می گذرد، ولی هنوز این عده کامل نشده است! شیعیانِ مُخلص مانند طلایِ ناب که روی آتش ذوب می شود تا از ناخالصی پاک شود، با تحمل و صبر در برابر سختی ها، دل هایشان آب می شود تا فقط افراد خالص باقی بماند.

پدر بزرگوار حضرت مهدی(عج) در یک حدیث طولانی، به احمد بن اسحاق فرمود:" قائم(عج) در این امت مانند حضرت خضر(ع) و ذی القرنین است. به خدا سوگند از نظرها پنهان می شود، غیبت طولانی دارد که در دوران غیبت، فقط کسی در اعتقاد بر امامت قائم، ثابت و استوار باشد، نجات می یابد و خداوند به او توفیق دعا برای تعجیل فرج عطا می فرماید. شیعیان ما دچار غم همیشگی هستند تا زمانی که فرزندم که پیامبر(ص) مژده ظهورش را داده، ظهور کند."

خُدایا، این غَم را با ظهور او از این امت دور کُن و توفیقِ صَبر در زمان غیبت را به ما بده و ما را از منتظران حقیقی و شیعیان واقعی او قرار بده.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار