حجت الاسلام والمسلمین رازیپور ، دنیا را خانه صداقت برای کسانی دانست که با خود روراست هستند و زیر سوال بردن جایگاه شهدا را رفتار منافقانه برشمرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۸۰۵
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی اعتقادی در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  حمزه رازیپور در این مراسم با اشاره به روایتی از مولای متقیان حضرت علی علیه السلام ویژگی های دنیای ممدوح و دنیای مذموم و تکلیف ما در قبال آن را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  رازیپور در بیان برخی از ویژگی های دنیای ممدوح از دیدگاه حضرت علی علیه السلام اظهار کرد: دنیا، خانه صداقت است برای کسانی که با خود روراست هستند و رفتار منافقانه نداشته باشند.

وی تصریح کرد: در این روزها می بینید برخی با رفتار منافقانه حرفهایی می زنند و حتی جایگاه شهدا و شهدای مدافع حرم را هم زیرسؤال می برند.

رازیپور، خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر دنیا این است که محل اندرز و موعظه می باشد؛ البته برای کسانی که موعظه و نصیحت بپذیرند.

کارشناس دینی و مذهبی ادامه داد: از دیگر ویژگی های دنیا این است که مسجد محبوب است. یعنی خدا انس و جن را آفرید تا خدا را پرستش کنند و رشد نموده و به قرب الهی برسند.

وی، از دیگر ویژگی های دنیای ممدوح از دیدگاه حضرت علی علیه السلام ، پرسود بودن بازار دنیا را نام برد و گفت: دنیا تجارتخانه اولیای الهی است و آنها می توانند در این دنیا رحمت الهی کسب کرده و بهشت را برای خود ذخیره کنند؛ زیرا دنیا سکوی پرتاب به قرب الهی است.

رازیپور، افزود: ویژگی بعدی دنیا این است که محل تمرین و کسب آمادگی برای مسابقه دنیای آخرت است. دنیا سرای توشه گرفتن برای دنیای دیگر می باشد و همه از این دنیا سفر خواهند کرد و کسی در این دنیا ماندگار نیست.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین برخی از ویژگی های دنیای مذموم از دیدگاه مولای متقیان حضرت علی علیه السلام پرداخت و گفت: اولین ویژگی دنیای مذموم این است که همچون سایه زودگذر است. یعنی تا انسان به آرامش نرسیده، باید آن را ترک کند.

رازیپور، افزود: دنیا در نظر خردمندان و صاحبان عقل، چونان سایه ای است که هنوز گسترش نیافته، کوتاه می شود و آدمی حسرت به دل می ماند.

وی، جدایی را از دیگر ویژگی های دنیای مذموم برشمرد و گفت: دنیا، سرای غارت است. حتی برخی به دنبال چپاول مقام و جایگاه می باشند و سرای تباه شدن است؛ زیرا انسان قانع نمی شود. همانند کسانی که بخاطر نرسیدن به مقام مطلوب خود در دنیا و شکست در انتخابات و ...، به همه ارزش های ناب اسلامی و انقلابی پشت پا زده و می زنند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، در بخش دیگری از سخنان خود تکلیف انسان در برابر دنیای ممدوح و مذموم از منظر پیشوای اول شیعیان جهان را تشریح کرد و گفت: باید به دنیا بعنوان ابزار انگاری نگاه کنیم و این دنیا را سکوی پرتاب به سوی قرب الی الله بدانیم تا دنیا برایمان ارزش پیدا کند.

وی در پایان، پرهیز از اهل دنیا را بهترین راهکار برای رهایی از دنیای مذموم برشمرد.

ارسال نظرات