خبرهای داغ:
سردار فرجی:

شهید همدانی خستگی‌ناپذیر بود

همدان-مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه شهید همدانی خستگی‌ناپذیر بود، گفت: شهید همدانی چندین مرتبه مجروحیت سخت داشت و زخمی شد ولی با جانبازی و مجروحیتی که داشت هیچ‌وقت احساس خستگی نکرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۹۰۵
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در پی اهانت یکی از سران فتنه به سرلشگر شهید حاج حسین همدانی به همت بسیج اساتید استان همدان تجمع اساتید دانشگاه‌های استان، مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم بر سر مزار این شهید والامقام برگزار شد.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان و از همرزمان شهید نیز در این مراسم با بیان اینکه سردار همدانی با دهه شصتی‌ها همراه بود و فکر آن‌ها را درک می‌کرد، گفت: ارتباط ایشان با جوانان نیز بسیار خوب بود و فکر‌های بدیعی را ارائه می‌دادند و همه اطرافیان به او علاقمند بودند به گونه‌ای که حتی یکی از فرماندهان ارتش سوریه عکس سردار همدانی را بزرگ‌تر از تصویر بشار اسد بر روی دیوار خود نصب کرده بود.

سردار مهدی فرجی با بیان اینکه شهید همدانی خستگی‌ناپذیر بود، بیان کرد: آقای همدانی اصلاً خواب نداشت، گاهی ۱۲ شب از تهران تماس می‌گرفت و می‌گفت برای ۶:۳۰ صبح جلسه باشید و برای آن زمان خود را به همدان می‌رساند و با روحیه بیشتری نسبت به بقیه در جلسه حاضر می‌شد.

وی افزود: شهید همدانی چندین مرتبه مجروحیت سخت داشت و زخمی شد، ولی با جانبازی و مجروحیتی که داشت هیچ‌وقت احساس خستگی نکرد.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان تصریح کرد: عملیات والفجر دو به نحو احسن فراتر از پیش‌بینی‌های قرارگاه انجام شد و این به نوع مدیریت سردار همدانی برمی‌گشت چراکه ایشان فرمانده میدانی بود و ویژگی‌های خاصی داشت و همیشه خودش پیش قراول بود.

وی با اشاره به اینکه وقتی سردار همدانی در سوریه ورود یافت عده‌ای می‌گفتند دیگرفایده‌ای ندارد، گفت:، ولی ایشان با توکل بر خدا وارد شد و پوزه داعش را به خاک مالید.

سردار فرجی در ادامه بیان کرد: شهید همدانی، چون انسانی ولایت‌مدار بود، در جبهه وقایع سال ۸۸ به‌خوبی درخشید و با کمترین هزینه فتنه ۸۸ را مدیریت کرد، در مرصاد نیز زمانی که چهارزبر در حال سقوط بود با مدیریت وارد شد و همیشه کار‌های زمین مانده را به خوبی به انجام می‌رساند و به موقع ورود می‌یافت.

وی با بیان اینکه تا زمان شهادت شهید همدانی همواره سرباز کوچک ایشان بودم و این افتخار بزرگی برای بنده حقیر بود، عنوان کرد: احساس نمی‌کنم که سردار همدانی شهید شده و هنوز نتوانستم نبودشان را قبول کنم و فکر می‌کنم که ایشان همواره همراه ما و ناظر بر کارهایمان هستند.

* شهید سلیمانی و حسین همدانی برای تمام مسلمانان جهان اسطوره و قهرمان هستند

استاندار همدان نیز عنوان کرد: شهید سلیمانی و حسین همدانی نه تنها برای ملت ایران بلکه برای تمام مسلمانان جهان و کسانی که در بند ظلم داعشیان بوده اسطوره و قهرمان ملی هستند.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: حاج حسین همدانی بیش از چهار دهه در سال‌های قبل و بعد از انقلاب در راه خدا مجاهدت کرد و از فرماندهان پر افتخار است.

وی ادامه داد: ملت ایران به ویژه همدانی‌ها، سردار همدانی را به خوبی و شایستگی می‌شناسند چراکه در روز‌های قبل از انقلاب این سردار نقش مؤثری را ایفا کرده است.

استاندار همدان یادآور شد: این شهید والامقام در اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی با حضور در جبهه حق علیه باطل جزو نخستین رزمندگانی بود که در برابر رژیم صدام ایستاد.

وی گفت: بعداز دوران جنگ، در زمان بازسازی مناطق جنگی و همچنین در همه دوران‌ها به ویژه دوران فتنه سال ۸۸، توانست نقش مهمی در جمع‌کردن آن داشته باشد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری «اجر و پاداش سردار همدانی، درجه رفیع شهادت بود»، افزود: باید این شهدا را گرامی داشته و راه و رسم آن‌ها را به نیکی در پیش گرفت.

وی اضافه کرد: کسانی که به شهدای ما اهانت کنند، لعن و نفرین ابدی را به آن‌ها خواهیم فرستاد؛ زیرا کسانی هستند که مورد غضب خداوند نیز قرار می‌گیرند.

استاندار همدان ادامه داد: افرادی که در جامعه نفاق ایجاد کرده یا باعث دودستگی و فاصله بین مردم شده‌اند، به جای زدن حرف‌های سخیف و توهین به شهدا، باید توبه کنند و عذرخواهی کنند.

وی با بیان اینکه این‌ها ظلم به آل‌الله و ظلم به شهدا است که عمرشان در راه مجاهدت سپری کردند، افزود: خداوند هرکس را که مقرب باشد، همچون اولیا و انبیا الهی جام بلا و سختی بیشتری به او خواهد داد، شهید حاج حسین همدانی نیز در زمره این اولیا و بزرگواران بود.

* امیر فتنه در یک حرکت انتحاری حیثیت نداشته خود را به حراج گذاشت

استاد ادبیات عرب دانشگاه بوعلی سینا در این مراسم با اشاره به آیه شریفه «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» بیان کرد: از صدر اسلام و به محض طلوع نور اسلام و بعثت پیامبر مکرم اسلام (ص) پدیده تحریف دین و حقیقت نیز شروع شده است.

دکتر مرتضی قائمی گفت: ما از زمان پیامبر اکرم (ص) شاهد پیدایش اسلام ابوسفیانی هستیم، اسلام ابوسفیانی و اسلام معاویه دارای ویژگی‌هایی است از جمله اشرافی‌گری، نفاق، هواپرستی، فریبکاری و ریاکاری، تظاهر به اسلام و ارتشا و رباخواری، ستم به ضعیفان و ارجحیت منافع شخصی به احکام دینی و...، این تقابل خیر و شر و تقابل حق و باطل و تقابل اسلام ناب با اسلام جعلی همواره در طول تاریخ اسلام به اشکال مختلف ادامه پیدا کرد.

وی ابراز داشت: در عصر حاضر نیز در مقابل انقلاب اسلامی که به زعامت معمار کبیر انقلاب تحقق یافت، همواره فتنه‌گرانی در لباس‌ها و جایگاه‌های گوناگون تلاش کردند مسیر انقلاب را تغییر و ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب را تحریف کنند و غالباً در دامان آمریکا و رژیم صهیونیستی پرورش یافته‌اند و دارای ویژگی‌های اسلام معاویه‌ای هستند.

استاد ادبیات عرب دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: وقتی ماهیت فتنه‌گران برای مردم روشن شد گاهی یک حرکت سیاسی انتحاری انجام می‌دهند، این امیر فتنه هم در یک حرکت انتحاری حیثیتِ نداشته خودش را بار دیگر به حراج گذاشت و به شخصیتی که از زمان ستمشاهی تاکنون بیش از ۴۰ سال مجاهدت کرد و در تمام صحنه‌های مبارزه با استبداد و دفاع مقدس و دفاع از حرم و مبارزه با فتنه‌گران حضور مجاهدانه و مدبرانه داشت و افتخار بین المللی ایرانیان است، اهانت کرد.

این مراسم با مدیحه سرایی در باب رشادت‌های سردار همدانی و ذکر مصیبت امام حسین (ع) و یاران باوفایش توسط ذاکر اهل بیت، حاج مجتبی روشن روان به اتمام رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات