واکنش روشنفکر به دخالت نمایندگان در انتصاب‌ها / وضعیت شهر یاسوج مناسب نیست/ شورای شهر و شهرداری یاسوج باید پاسخگو باشند

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به دخالت نمایندگان در انتصابات واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۴۵۱۰۲۶
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج  کهگیلویه و بویراحمد، مهدی روشنفکر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص تغییرات مدیران توسط نمایندگان گفت: دخالت در کار دولتی‌ها با مشورت تفاوت دارد باید مرز این دو مورد را درک کنیم چرا که زمین تا آسمان تفاوت دارد.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون  در مجلس ادامه داد: رهبری در خصوص دخالت نمایندگان هم مطالباتی فرمودند از ایشان فرمان دادن از ما به یک سر دویدن.

وی ادامه داد: چرا از استاندار و وزرا اگر به استان آمدند سوال نمی پرسید، آقای استاندار از ما مشورت خواست هر سه نماینده هم به وی مشورت دادیم.

روشنفکر با بیان اینکه نه تنها من بلکه دو نماینده دیگر هم به آقای استاندار مشورت دادند، افزود: برای حوزه‌ای ما سه نفر ۹ نفر را پیشنهاد دادیم اما از میان آن ۹ نفر هیچ کسی را آقای استاندار و وزرا انتخاب نکردند اینطور نیست که پیشنهادها هم مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: مردی که مرده سیاسی است هیچ جایی هم او را قبول ندارند حتی خانواده‌اش هم او را قبول ندارند از راه می‌رسد و می‌گوید دخالت، نمی‌خواهم وارد این بداخلاقی‌ها شوم چون شعار ندای وحدت اخلاق است.

وی با اشاره به حس اعتماد میان نمایندگان مجلس و استاندار گفت: حتی در مشورت کردن هم توازن را برقرار کردیم البته خارج از حوزه استانداری و اجرایی عده‌ای شیطنت و شایعه پراکنی می‌کنند.

روشنفکر خاطرنشان کرد: در زمانی که همسر استاندار فوت کرده بود آقای احمدزاده به من گفت با هماهنگی با دفترم بگوید به وزرا اعلام شود به نامه‌هایی که برای تغییر ارسال کردم تسریع داده شود.

پاتاوه و لوداب چه زمان شهرستان می‌شوند؟

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تقسیمات کشوری و ارتقاء برخی از دهستان‌ها و بخش‌های شهرستان‌های بویراحمد دنا و مارگون اظهار کرد: بخش سادات محمودی همه فرایندها و کارهای قانونی انجام شده و شرایط این را دارد که تبدیل به بخش شود.

نماینده سه شهرستان بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت تبدیل شدن بخش پاتاوه به شهرستان یادآور شد: باید یکی از دهستان ها در این بخش تبدیل به بخش گردد تا اینکه بتوان پاتاوه شهرستان شود و با به شدت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

در خصوص طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق و در سال ۱۴۰۰ طرح رتبه بندی معلمان بعد از چندین سال که بین دولت و مجلس و در راهرو های آنها در حال رفت و آمد بود و خاک خورده بود با ۳ بار رایزنی آن را تصویب کردیم و در صحن علنی مجلس هم با اکثریت آرای نمایندگان مورد تصویب قرار گرفت.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: کار به خوبی پیش رفت اما اکنون در حوزه اجرا بعد از ۲۷ بار چکش‌کاری وزیر اعلام کرده که آماده اجراست.

این عضو کمیسیون آموزش و کمیسیون تلفیق مجلس در حالی که از این تعلل نگران و ناراحت به نظر می رسید یادآور شد: در کمیسیون آموزش و تلفیق و همچنین در صحن علنی مجلس این موضوع در اسرع وقت به تصویب رسید اما نمی دانیم چرا در اجرا باید ۲۷ بار چکش کاری شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون اجتماعی مجلس هم به شدت بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان در حال بررسی است و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث شهرستان شدن لوداب نیز گفت: در خصوص لوداب نیز موضوع در حال دنبال شدن است در آن حوزه هم شاخص‌هایی باید وجود داشته باشد که نیاز به کار به تلاش بیشتر دارد و ما و مسئولان این موضوع را به جد پیگیر هستیم تا به این خواسته مردم پاسخ بدهیم.

وی همچنین در خصوص سوالی مربوط به تبدیل وضعیت دشتروم از دهستان به بخش گفت: سپیدار در سال گذشته به بخش تبدیل شد یکی از عواملی که یک دهستان به بخش تبدیل میشود شاخص جمعیتی است که بر اساس آن شاخص یک منطقه ارتقا پیدا میکند که در خصوص دشت روم گفتند به حد نصاب جمعیت برای تبدیل به بخش نرسیده است

وی در همین خصوص با بیان اینکه در وزارت کشور این موضوع را دنبال کردیم یادآور شد: معتقدیم دشت روم جمعیت عشایری دارد که باید به جمعیت این دهستان اضافه شود تا مورد پذیرش قرار گیرد و این موضوع را دنبال می‌کنیم.

نماینده مردم سه شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی بحث زیرساخت‌های مارگون هم اشاره کرد و گفت: قدم هایی در این راه برداشته شده هرچند انتظار بود در دولت قبل اقداماتی انجام شود البته در سفر اخیر وزیر کشور به استان در خصوص سیل این موضوع مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت

نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع قطار یاسوج هم گفت: تاکنون دو مرتبه از تریبون مجلس این موضوع را اعلام کردیم که اگر بخواهند با اعتبارات سالانه ۵ میلیارد کار شود نیاز به ۵۰ سال زمان دارد.

یاسوج واقعی ۱۳۵ هزار جمعیت بین دو رودخانه است

روشنفکر گفت: در رابطه با واقعیت های شهر یاسوج برخی از مشکلات را می پذیرم خدمت رئیس جمهور و رئیس مجلس مطرح کردم که یاسوج تنها مرکز استانی هست که حاشیه در آن بر متن غلبه کرده است که منابع ملی و تصمیم گیری ملی طلب می کند یاسوج واقعی ۱۳۵ هزار جمعیت بین دو رودخانه است اما با حواشی آن الان ۱۸۵ هزار نفر زندگی می کنند .

وی تصریج کرد: گله مند هستم از گذشتگان که سررود شمالی و جنوبی را از مناطق محروم در آوردند ، الان در مجلس اعتبار ویژه ای برای مناطق محروم داده می شود که دو ناحیه از این اعتبار محروم هستند دنبال هستیم اما بازهم پی گیری می کنیم که از این شرایط خارج شویم .

روشنفکر گفت : برای مشکلات شهرداری از شورای شهر مطالبه گری کنید ۱۶۰ نفر ثبت نام کردند با شعارهای آنچنانی حالا هم باید پاسخگوباشند .

وی گفت: شهرداری باید به دنبال درآمد پایدار باشد ولی ما هم اعتبارات خوبی برای شهرداری های استان دریافت کردیم.

 

ارسال نظرات