خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام فلاحی:

سستی یکی از علل همراهی نکردن مردم با امام حسین(ع) بود

همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: سستی یکی از علل همراهی نکردن مردم با امام حسین(ع) در روز عاشورا است.
کد خبر: ۹۴۵۱۰۸۵
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام احمد فلاحی در نشست بصیرتی کارکنان سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: سستی بین مردم جامعه از زمان پیامبر(ص) شروع می‌شود و در واقعه کربلا به اوج خود می‌رسد، در واقع همین سستی یکی از علل همراهی نکردن مردم با امام حسین(ع) در روز عاشورا است.

وی گفت: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه مردم را دعوت به قیام می‌کند اما کسالت و سستی مردم باعث می‌شود به این دعوت پاسخ داده نشود و همین عامل در واقعه غدیر خم هم ادامه پیدا می‌کند و در کربلا به اوج خود می‌رسد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های موزیانه معاویه باعث تغییراتی در بین مردم جامعه می‌شود به طوری که با گذشت زمان مردم بی‌تفاوت‌تر و منفعل‌تر می‌شوند.

وی با اشاره به حرکت صحیح و به موقع در جامعه گفت: مختار شخصیتی است که قیام و حرکتش بعد از عاشورا تأیید شده است اما چون به موقع انجام نشد جزء یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا نبوده است.

فلاحی گفت: دو عامل مهم دیگر در قیام عاشورا عامل فرهنگی و اقتصادی است، در عامل فرهنگی آن قدر دشمن خوب عمل کرد که مردم آن زمان به قصد قربت با حسین بن علی(ع) وارد جنگ شدند.

وی عامل اقتصادی را از جمله مهمترین عوامل دانست و گفت: استفاده نا مشروع از بیت المال و حرام خواری دو موضوع مهم در این زمينه است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: خداوند در قرآن بر پاک بودن غذا سفارش کرده است؛ همچنین دلیل هدایت نشدن اصحاب دشمن در روز عاشورا همين جمع شدن لقمه‌های حرام در شکم‌هایشان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات