خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسنی:

فخرفروشی و استفاده از پوشش‌های غربی و نامتعارف دو آفت آراستگی است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: دو آفت مهم آراستگی، فخرفروشی و استفاده کردن از پوشش‌های غربی و نامتعارف است که باید مراقب باشیم تا دچار آنها نشویم.
کد خبر: ۹۴۵۱۲۱۷
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علی حسنی در جمع پاسداران سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: آراستگی در دین ما جایگاه ویژه‌ای دارد و در احادیث بسيار به آن سفارش شده است و در سپاه پاسداران نیز بسیار به آن تاکید شده است.

وی گفت: در مقابل آراستن، پیراستن آمده است که به معنای کم کردن است؛ در واقع ما علاوه بر اینکه نظم و انضباط ظاهری را در کارها رعایت می‌کنیم باید موانع و وسایل اضافی را که مانع رسیدن به اهداف ما می‌شود از سر راه برداریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: آراستگی از سه موضوع علم، حکمت و ایمان سرچشمه می‌گیرد که هر کدام از این سه موضوع بحث مفصلی دارد.

وی با اشاره به تعریف حکمت گفت: حکمت همان قوه تمییز انسان است، در واقع حکمت به انسان دستور می‌دهد که چطور رفتار کند.

حسنی افزود: آراستگی به دو بخش رفتار و گفتار تقسیم می‌شود، انسان علاوه بر اینکه باید رفتار مناسبی داشته باشد باید در چگونگی صحبت کردن هم مراقبت انجام دهد.

وی عنوان کرد: آراستگی برای زنان و مردان متفاوت است که در روایات ما به آن اشاره شده است، دین مبین اسلام زنان را از هر گونه آرایش برای نامحرم منع کرده است و در مقابل آراستن زن برای شوهر خود را کاری نیکو می‌داند که موجب قوام خانواده می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: خداوند مظهر هر گونه زیبایی است و در احادیث ما نیز بسیار به استفاده کردن از بوی خوش برای مردان سفارش شده است اما این آراستگی باید توأم با حیا باشد تا جامعه منحرف نشود.

وی در پایان گفت: دو آفت مهم آراستگی، فخرفروشی و استفاده کردن از پوشش‌های غربی و نامتعارف است که باید مراقب باشیم تا دچار آنها نشویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات