خبرهای داغ:

مجری طرح دوره رایگان آموزش عربی ویژه اربعین: هدفم کمک به توسعه فرهنگی زیارت اربعین و شرکت موثر در پویش میلیونی پیاده روی اربعین است

بانوی دو رگه لبنانی - ایرانی که این روزها صفحه فضای مجازی خود را محلی برای ثبت نام دوره های رایگان آموزش زبان عربی ویژه اربعین قرار داده است، می گوید: هر سال به خصوص نزدیک به اربعین حسینی، تعداد زیادی از مخاطبین ام، دغدغه یادگیری مکالمه کاربردی عربی عراقی به منظور زیارت عتبات عالیات را داشتند. به همین لحاظ، با هدف کمک به توسعه فرهنگی زیارت اربعین و شرکت موثر در پویش میلیونی پیاده روی اربعین، تصمیم گرفتم که دوره ای رایگان برای آموزش عربی ویژه اربعین و زیارت عتبات عالیات، درخور این پویش آماذه کنم.
کد خبر: ۹۴۵۱۳۹۸
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- این روزها صفحه مجازی خانم الخنسا یک دو رگه ایرانی - لبنانی در بین افرادی که قرار است در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند، دست به دست می شود ! بیش از ۶۰ هزار نفر دنبال کننده صفحه مجازی او مشتاقانه آموزش هایی را که در زمینه فراگیری زبان عربی - انگلیسی ارائه می کند، برای یکدیگر بازنشر می کنند و با اشتیاق در کلاس های تکمیلی رایگان که در پیام رسان تشکیل داده است ، شرکت می کنند.
این میزان استقبال کاربران صفحات مجازی از برنامه های آموزشی خانم الخنسا علاوه بر تسلط وی به مباحث ارائه شده ، نیازسنجی درست او در فراهم کردن شرایط راحت تر سفر برای مسافران اربعین است.
اهمیت اینکه فارس زبانان بتوانند نیازهای اساسی خود را در کشوری عرب زبان رفع کنند، کسانی می دانند که در سفرهای برون مرزی با مشکلات ارتباط گیری رو به رو شده اند. برای آشنایی بیشتر با خانم الخنسا و حرکت معنوی وی ، با ایشان گفت وگویی را انجام داده ایم.

۱. از خود و خانواده تان آنطور که دوست دارید ، خوانندگان ما با شما آشنا شوند، بگویید.

با سلام و احترام و عرض تسلیت به مناسبت سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و تشکر از فرصتی که به من دادید. اینجانب سعیده الخنسا، متولد سال ۱۳۶۸ هستم. پدرم لبنانی و مادرم ایرانی هستند و در این دو کشور بزرگ شده ام. به همین سبب، به چند زبان فارسی، عربی و انگلیسی تسلط دارم. دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم. وقتی به ایران برگشتم، در سال ۱۳۹۱، با توجه به سطح زبان انگلیسی و عربی هم کلاسی ها و هم دانشگاهی هایم، به این پی بردم که نیاز به آموزش مکالمه زبان با تاکید ویژه بر تلفظ صحیح و مکالمه روان به دور از سبک آموزش قدیمی و غیر موثر وجود دارد. به طوری که فراگیران، مهارت کاربردی زبان را جایگزین محفوظات تئوری قرار دهند و بتوانند با سبک آموزش نوین بدون کتاب به راحتی نیاز خود را در زمینه مکالمه زبان برطرف سازند.

درباره صفحه اینستاگرامی خود و آموزش هایی که در آن ارائه می دهید توضیحاتی بفرمایید. آیا این آموزش ها در فضای دیگری نیز دنبال می شود؟

با توجه به استقبال بی نظیر فراگیران از سبک آموزشی جدید بنده با فیلم و انیمشن به جای روش های قدیمی و کلاس های حضوری کلیشه ای و با کتاب، درخواست بالایی از من شد که در فضای اینستاگرام، به آموزش مجازی روی بیاورم و در صفحه اینستاگرام به آدرس @Alkhansa.method، به آموزش مکالمه عربی و انگلیسی با تلفظ صحیح و روش های جذاب مشغول به فعالیت شوم. به لطف الهی و با بازخوردهای مثبت فراگیران، با استقبال چشم گیری مواجه شدم و هر روز شاهد رشد روز افزون صفحه اینستاگرام ام بودم. با توجه به سبک نوین آموزش، تمرین های اختصاصی و انحصاری را در وب سایت www.alkhansa.ir طراحی کردم.

این روزها شما برای مخاطبین به ویژه زائرین اربعین حسینی آموزش هایی با شرایط خاص مثل رایگان بودند گذاشته اید، در مورد این ا قدام توضیح بفرمایید.

مستحضريد که بنده، هم مکالمه انگلیسی و هم مکالمه عربی آموزش می دهم. هر سال به خصوص نزدیک به اربعین حسینی، تعداد زیادی از مخاطبین ام، دغدغه یادگیری مکالمه کاربردی عربی عراقی به منظور زیارت عتبات عالیات را داشتند. به همین لحاظ، با هدف کمک به توسعه فرهنگی زیارت اربعین و شرکت موثر در پویش میلیونی پیاده روی اربعین، تصمیم گرفتم که دوره ای رایگان برای آموزش عربی ویژه اربعین و زیارت عتبات عالیات، درخور این پویش آماده کنم. در این دوره، نیاز بود که این مراحل طی شود:
۱- در وهله اول، نیازهای یک زائر ایرانی در کشور عراق (از مرز تا هنگام بازگشت از سفر) بررسی شود.
۲- مکالمات کاربردی و واقعی که زائر در عراق به آنها نیاز دارد، نوشته شود و همه جملات با ترجمه ارائه شود.
۳- با کمک دوست عراقی، تمامی جملات صداگذاری و ضبط شود.
۴- به منظور شنیدن و فهم بهتر مکالمات، تمامی جملات به صورت شمرده خوانی ضبط و ارائه شود.
۵- با توجه به سابق تدریس ۱۰ ساله ام به مخاطبین فارسی زبان، تمامی مکالمات، کلمه به کلمه با توضیح روان و آسان آموزش داده شوند؛ به طوری که حتی مخاطبی که آشنایی با زبان عربی ندارد، بتواند از این آموزش ها به راحتی استفاده کند.
۶- علاوه بر موارد فوق، سعی شد که فرهنگ کشور عراق و تفاوت های آداب و رسوم ایران و عراق برای زائر ایرانی در این آموزش گنجانده شود.
از لحاظ کیفی هم از آنجایی که موثرترین روش یادگیری عربی در زیارت، مشاهدات دیداری و شنیداری با استفاده از جملات کاربردی با اعراب گذاری صحیح می باشد، این بسته آموزشی شامل ۲۴ سرفصل آموزشی کاربردی در موقعیت های مختلف نظیر مرز، موکب، حرم، صرافی و ... است. این سرفصل ها، برگرفته از نیازهای مبرم زائران ایرانی می باشد. سایر ویژگی های این بسته آموزشی عبارتند از:
• شامل ۱۲ هزار کلمه در قالب مکالمات کاربردی
• دارای صوت تمامی مکالمات با تلفظ اصیل عربی عراقی
• دارای صوت شمرده خوانی تمامی مکالمات
• دارای آموزش کلمه به کلمه با تدریس کامل
• مناسب برای تمامی سنین و اقشار
• دسترسی آنلاین به تمامی صوت ها و مکالمات
• دارای اعراب گذاری تک تک جمله ها
• بدون نیاز به اینترنت در عراق (قابلیت دانلود در ایران)
• کاملا رایگان و با دسترسی مادام العمر
• قابل استفاده در تمامی سفرهای زیارتی (کربلا/نجف/سامرا/کاظمین)

تا به امروز استقبال مخاطبین چگونه بوده است؟

به لطف الهی، تنها بعد از ۱۰ روز از اعلام دوره رایگان عربی ویژه اربعین، تاکنون بالغ بر ۴۰۰۰ نفر در این کانال عضو شده اند.

قطعا چنین حرکت هایی در راستای راحتی سفر و حتی به نوعی آسایش زائرین اربعین هست، برکاتی نیز به دنبال دارد ، آیا نیت خاص برای انجام این آموزش رایگان داشتید

نیت اصلی من، از ارائه این بسته آموزشی، رسیدن به دو هدف بود.
۱- با توجه به اینکه پویش عظیم میلیونی پیاده روی اربعین در سکوت خبری رسانه های جهانی قرار گرفته است، و آنها عامدانه سعی در اخفای آن دارند تا ارتباط مسلمانان دغدغه مند جهان را تسهیل نکنند، بنده سعی کردم با آموزش رایگان عربی ویژه اربعین بتوانم گامی در ارتباط بهتر امت اسلامی بردارم تا ارتباطی موثر و قوی بین زائران ایرانی و عراقی برقرار کنم. امیدوارم بدین وسیله، موجبات استحکام هر چه بیشتر روابط دوستی و تعامل مسلمانان این دو کشور را فراهم سازم.
۲- با توجه به آنکه بنده مدرس زبان انگلیسی هم هستم، متوجه شدم که منابع مورد نیاز برای فراگیران زبان انگلیسی، حتی به صورت رایگان به وفور پیدا می شود. اما در مورد زبان عربی، به مراتب منابع کمتری با سبک تدریس نوین یافت می شود. علی الخصوص که این منابع برای زائران اربعین کمتر هم هستند. بنابراین با توجه به استقبال بالای زبان آموزان از سبک تدریس ام، بر آن شدم که در قالب نذر فرهنگی، دوره رایگانی طراحی کنم و قدمی در راستای معرفی منبع مناسب با کیفیت بالا بردارم تا بتواند دغدغه زائر ایرانی را در سفر زیارتی به عراق برطرف کند.

خودتان تا حال اربعین رفتید، خاطره ای برای مان بازگو می کنید؟


تا به حال دو بار به عتبات عالیات سفر کرده ام. اما سعادت زیارت اربعین هنوز نصیب ام نشده است.

کلام آخر

کلام آخر آنکه بنده تمامی تلاش خودم را با امکانات در دسترس ام انجام دادم تا برای زائرین بهترین کیفیت را ارائه دهم. خواهشی که از خوانندگان این مطلب دارم، آن است که به نشر هر چه بیشتر این دوره رایگان کمک کنند و التماس دعای ویژه از همه زائرین عتبات عالیات دارم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار