مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

55درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است/ساخت 166 واحد مسکونی برای خانواده های دو معلول

زنجان_مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 55 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است و امسال نیز مقاوم‌سازی 5 هزار واحد پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۴۵۱۴۳۳
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان،رضا خواجه ای در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سه حوزه فعالیت‌های عمرانی و اجرایی در دست اقدام قرار دارد و تلاش این است تا به نحو مطلوب این اقدامات را به سرانجام برسانیم.

 

55درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است/ساخت 166 واحد مسکونی برای خانواده های دو معلول

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی در حوزه عمران روستایی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی و مسکن شهری در حال انجام است، افزود: ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در بحث مطالعه طرح‌های هادی به اتمام رسیده و استان رتبه قابل قبولی در این زمینه کسب کرده است.

 

خواجه ای گفت: همچنین بنیاد مسکن مطالعه طرح هادی را در  60 روستای زیر 20 خانوار را اجرا نموده است

 

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برای ۱۲۳ روستا بازنگری طرح هادی در دست اقدام است، گفت: خوشبختانه ۲۴۰ روستا که نیازمند بازنگری بودند در دست اقدام است.

 

وی با اشاره به اینکه مبلغ اعتبار مصوب برای بازنگری طرح‌ هادی ۱۵ میلیارد تومان برای ۹۹ روستا از محل استانی در نظر گرفته شده بود، خاطر‌نشان کرد: در سطح استان طرح هادی به میزان ۵۸.۲ درصد انجام شده است، این رقم ۱۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

 

خواجه‌ای با بیان اینکه طرح منظومه‌های روستایی در طارم و خدابنده عملیاتی شده است و مابقی مناطق فراخور نیاز عملیاتی خواهد شد، اضافه کرد: مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال 97 اجرا می شود و بنیاد مسکن تاکنون رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان 92 هزار و 650 مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون 51 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است، اضافه کرد: 55 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است و امسال نیز مقاوم‌سازی 5 هزار واحد پیش بینی شده است.

 

وی با یادآوری اینکه سال گذشته برای 121روستا اعتبار قیر یارانه ای پیش بینی شده بود، گفت: صدور سند مالکیت از سال 99 توسط بنیاد مسکن اجرا می شود و 78 درصد واحدهای روستای سند دار کردیم.

 

این مسئول به ساخت 166 واحد مسکونی برای خانواده های دو معلول اشاره کرد و افزود: 874 فقره تسهیلات بلاعوض به مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون به این افراد واگذار شده است

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در خصوص مسکن شهری نیز گفت: این مجموعه متولی مسکن شهرهای زیر 100 هزار نفر است و  تاکنون  برای تمام متقاضیان مسکن تشکیل پرونده انجام شده و  188 قطعه زمین در اختیار بنیاد قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه پروژه 367 واحدی در زنجان در حال اجرا است، افزود: 1800 واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر در دستور کار است.

 

 

 

 

ارسال نظرات