خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین؛
صفاری عنوان‌کرد: در راستای تحقق راهبرد سال، ۲۴ واحد صنعتی تعطیل در سالجاری به چرخه تولید بازگشته اند.
کد خبر: ۹۴۵۱۵۶۵
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری عزیزاله افضلی رییس سازمان صمت استان قزوین و رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین برگزار شد.

رضا صفاری ضمن تبریک روز خبرنگار و روز حمایت از صنایع کوچک و تسلیت ایام عزای حسینی بیان کرد: ۱۵ شهرک ‌و ناحیه صنعتی دولتی و ۳شهرک صنعتی خصوصی در استان قزوین فعالیت می کنند.

وی گفت: ۴ هزار و ۸۶۱ هکتار زمین در اختیار شهرک هاست که تا کنون ۱ هزار و ۸۷۰ هکتار در قالب یکهزار و ۹۴۶ قرارداد به سرمایه گذاران واگذار شده که ۹۵۰ قرارداد به بهره داری رسیده است.

صفاری عنوان کرد: تعاریف مختلفی در سطح بین المللی در مورد صنایع کوچک وجود دارد که در ایران با توجه به تعداد کارکنان آن بنگاه، صنایع کوچک نامیده می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین عنوان کرد: ۶۰ درصد اشتغال و ۹۰ درصد بنگاه های کوچک استان را صنایع کوچک تشکیل می دهند و رسیدگی به وضعیت آنها نیاز به سیاست های خاص دارد. این بنگاه ها با سرمایه گذاری کم ایجاد می شوند و انعطاف پذیری خوبی‌ به طور مثال در دوران تحریم ها دارند.

وی اضافه کرد: تلاش ما فعال شدن و احیای واحد‌های صنعتی تعطیل و راکد است. جلسات منسجمی در حوزه معاونت اقتصادی استانداری برگزار می شود که با شناسایی واحد‌های مشکل دار، بهش زیادی از مشکلات این واحدها برطرف و فعالیت آنها احیا می شود.

صفاری یادآوری شد: امسال ۲۴ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید بازگشته اند. تلاش ما این است حدود ۵۰ واحد صنعتی تعطیل و ۵۰ واحد با تولید زیر پنجاه درصد را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی افزود: برنامه های حمایتی شرکت شهرک های صنعتی از کمک به تامین مواد واحد ها، توانمدسازی واحدها، کمک در توسعه بازار و فروش آنهاست. در حوزه کمک به توسعه بازار، پس از مطالعه یک بازار هدف، آنها را به واحد‌های مطالعاتی ارایه می دهیم

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته چهار کنسرسیوم صادراتی در استان ایجاد شد و ۲۰ واحد سرمایه گذاری خارجی با ۵۰۰ میلیون یورو در شهرک ها فعالیت می کنند.

صفاری عنوان کرد: استان قزوین تقاضا محور بوده و شهرک های استان مورد تقاضای سرمایه گذاران است. ایجاد زیرساخت هزینه های بالایی دارد و متقاضیان را با مشکلاتی مواجه می کند لذا به دنبال رفع آن هستیم. طی یکسال گذشته ۱۸۶ متقاضی در شهرک‌های صنعتی با مساحت ۱۳۹ هکتار در استان داشتیم.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری ۳۱۰ میلیارد تومان جهت تکمیل و ایجاد شش پست برق شهرک های صنعتی مصوب شد و مطالعات جدی در بحث آب شهرک های صنعتی داریم.

صفاری اضافه کرد: بحث ساماندهی منطقه چرمسازی از برنامه های شرکت شهرک‌هاست که در حال تبدیل به یک شهرک خصوصی است و زیرساخت های آن توسط واحدها انجام می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها