مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: در قالب برگزاری رزمایش تابستانه، گروه‌های جهادی دامپزشکی متشکل از ۸۰ تیم و بیش از ۴۰۰ دامپزشک از سراسر کشور تا ۲۹ مردادماه در ۱۸ شهرستان فارس به عشایر این استان خدمت ارایه می‌کنند
کد خبر: ۹۴۵۱۶۵۷
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار احمد سعیدی در نشست خبری در شیراز، رویکرد بسیج عشایر را محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: رزمایش تابستانه گروه‌های جهادی دامپزشکی با محوریت دام عشایر در سطح کشور با عنوان همگام با عشایر آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه بین وضعیت مطلوب و موجود در زمینه دام عشایر فاصله زیادی وجود دارد،افزود: مشکلات زیادی ازجمله عدم آموزش صحیح، خشکسالی، کمبود نهاده و ... باعث کاهش بهره وری دام سبک در بین عشایر شده است.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور ادامه داد: برای افزایش بهره وری تولید دام رزمایش همگام با عشایر راه اندازی شده است که با شناسایی و تشکیل شبکه دام خدمات آموزشی و بهداشتی و ... به عشایر کشور ارایه شود و در این راستا تاکنون چهار میلیون راس دام عشایر تحت پوشش این طرح قرار گرفته است .

وی اضافه کرد: این رزمایش در فارس بعنوان دومین استان کشور از شامگاه سه شنبه ۲۵ مرداد آغاز و ۸۰ تیم جهادی دامپزشکی متشکل از بیش از ۴۰۰ دامپزشک در ۱۸ شهرستان فارس حضور پیدا کرده و به عشایر این استان خدمات ارایه خواهند کرد.

سعیدی با بیان اینکه این رزمایش تا ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ در سطح استان فارس ادامه دارد، گفت: افزایش بهره وری در حوزه دام عشایر کمک شایانی به افزایش امنیت غذایی کشور خواهد کرد که در این برهه زمانی امنیت غذایی یکی از مولفه‌های اصلی هر کشوری است.

وی توضیح داد: ارایه آموزش های مورد نیاز، مشاوره در حوزه افزایش بهره وری تولید دام، واکسیناسیون دام و طیور عشایر، توزیع داروهای مورد نیاز ،سم پاشی و رفع آلودگی از مکان‌های نگهداری دام عشایر و همچنین ارایه آموزش درخصوص بیماری‌های مشترک انسان و دام از اهداف اصلی این رزمایش است.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور تاکید کرد: ۲ هزار بسته معیشتی نیز در قالب اجرای این رزمایش بین عشایر استان فارس توزیع خواهد شد.

سعیدی در بخش دیگری گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ پایگاه مقاومت بسیج عشایر در سطح کشور فعال است.

وی با بیان اینکه ۲۰ حوزه مقاومت بسیج در ۲۶ استان با بیش از ۵۰۰ هزار نفر بسیجی عشایر در سطح کشور فعال است، افزود: بیش از ۴۶ درصد گوشت ایران توسط عشایر تامین و بیش از ۳۵ درصد صنایع دستی کشور به دست عشایر تولید می شود.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور اظهار داشت: عشایر ایران در ۵۹ درصد مساحت ایران پراکنده و نقش بارزی در تامین امنیت پایدار مرزهای کشور دارند.

 
ارسال نظرات