خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

فلاحی از برگزاری مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مهلت شرکت در مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت تا ۳۱ شهریور است.
کد خبر: ۹۴۵۱۶۷۰
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، از برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در بخش‌های استانی و کشوری خبر داد و اظهار داشت: جشنواره شعر یکی از برنامه‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه ادبیات دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس سال‌های ناب و حماسی ملت ایران است و شعر دفاع مقدس نیز کاملاً متأثر از جریان عاشوراست، بیان داشت: جشنواره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ترغیب شاعران به خلق شعر در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد: این جشنواره در بخش‌های عمومی دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشور‌های محور مقاومت)، شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و نقش زنان و شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

فلاحی با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در خراسان جنوبی، گفت: مهلت شرکت در مرحله استانی این جشنواره تا ۳۱ شهریور است و افراد می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه هشتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‏های دفاع مقدس خراسان جنوبی ارسال کنند.

وی متذکر شد: اشعار ارسالی به این جشنواره نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر شده باشند و با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شعرا فقط می‌توانند در یک استان در جشنواره شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: اشعار باید به‌صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شوند و لازم است نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای آثار درج شده باشد و محدودیتی نیز از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دفاع پرس 

ارسال نظرات
پر بیننده ها