خبرهای داغ:
سردار ناصح:

حماسه پاوه حادثه‌ای مهم در تاریخ تحولات انقلاب اسلامی است

دوران دفاع مقدس و جانشین فرماندهی سپاه جهارم بعثت کرمانشاه در جنگ مرصاد گفت: حماسه پاوه حادثه‌ای مهم و اثرگذار در تاریخ تحولات انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۵۱۸۴۴
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار اسدالله ناصح در مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر پاوه اظهار داشت: پیام چنین مناسبت های بزرگ و تاریخی باید به همه مردم ایران و جهان منتقل شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس و جانشین فرماندهی سپاه جهارم بعثت کرمانشاه در جنگ مرصاد، افزود: این روز از روزهای ارزشمند و به یادماندنی و از تابلوهای پرافتخار نظام جمهوری اسلامی است که امام به خاطر آن فرمان تاریخی صادر کرد و امید دشمن را برای جدا کردن این خطه را به یاس تبدیل کرد.

سردار ناصح گفت: سالروز شکست حصر پاوه یادآور مقاومت و ایستادگی مثال‌زدنی مردمانی است که در مبارزه با معاندین نظام با نثار جان و مال خویش اجازه ندادند که وجبی از خاک میهن به دست متجاوزین بیفتد.

وی با بیان اینکه این مردم امتحان سختی پس دادند، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان وقت آن زمان با تحلیلهای غلط همه چیز را به گروهک ها واگذار کرده بودند. اما مردم مقاوم پاوه با اعتقادی محکم و راسخ به نظام، محکم در صحنه بودند.

سردار ناصح ادامه داد: در همان روزها پاسداران بومی مسئولیت شهر را برعهده داشتند و دشمن نمی توانست این را تحمل کند لذا توطئه های زیادی ایجاد کرد و مردم را به خاک و خون کشیدند. آنها می خواستند فجایع مریوان را دوباره تکرار کنند. و نقشه برای کل ایران داشتند.

وی تصریح کرد: اگر فرمان امام(ره) نبود فاجعه بزرگتری برای پاوه رقم می خورد.

سردار خاطرنشان کرد: آزادسازی شهر پاوه مدیون جانفشانی های شیرمردان و سردارانی  همچون مصطفی چمران، صیاد شیرازی، همت، متوسلیان، شعبانی، دستواره و پیشمرگان مسلمان کُرد بومی منطقه که در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی گفت: حماسه ۲۶ مرداد پاوه با صدور فرمان تاریخی امام (ره) که امید دشمنان به سقوط انقلاب اسلامی را به یأس مبدل کرد، حادثه‌ای مهم در تاریخ تحولات انقلاب اسلامی است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: تا زمانی که بر سه اصل ایستادگی، مقاومت و ولایتمداری پایبند شکست ناپذیر خواهیم بود و ملت سربلندی هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار