در یادواره شهدای سرباز لردگان و خانمیزرا عنوان شد:
سردار علی افضلی در یادواره شهدای سرباز لردگان و خانمیرزا، با بیان اینکه رسالت شهدا ادامه دارد، قدرت بازدارندگی کشور را نتیجه ایستادگی و مقاومت مقابل استکبار جهانی دانست.
کد خبر: ۹۴۵۱۸۷۸
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یادواره 101 شهید سرباز شهرستان های لردگان و خانمیرزا با حضور مسولان و نیروهای وظیفه برگزار شد.

در این مراسم یادواره سردار علی افضلی جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به ایراد سخن پرداخت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه بیش از 300 شهید شهرستانهای لردگان و خانمیرزا که حدود یک سوم یعنی 101 شهید سرباز می باشند، گفت: واژه مقدس سرباز معنا و مفهوم ویژه ای در دین و آیین و اعتقاد و زبان بزرگان ما دارد و همه شهدا نقش سربازی را داشتند.

سردار افضلی افزود: افتخار سردار دلها، سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی عزیز این است که به من بگویید سرباز قاسم سلیمانی و حضرت امام(ره) می فرمایند دومین شخصیت جهان اسلام یعنی آقا امیرالمومنین در عین حالی که نامدارترین می باشند، سرباز اسلام است و در گمنام ترین حالات رسالت سربازی را اجرا می کنند.

وی ، تحقق حاکمیت الهی را آرزوی انبیاء و اولیا و معصومین علیهم السلام برشمرد و  انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) را تحقق این آرزو عنوان کرد و گفت: حضرت امام(ره) عصاره انبیاء و اولیای الهی و عصاره علویون و فاطمیون و حسینیان است که در این ایام تمام آزادیخواهان جهان عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به رمز و راز ماندگاری شهدا اظهار کرد: رمز و راز ماندگاری شهداء به خاطر انتساب آنان به مکتب شهادت و مکتب ایثار و مکتب حسین بن علی علیه السلام و مکتب عاشوراست.

سردار افضلی خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می کردند با واقعه عاشورا، نهضت و قیام امام حسین علیه السلام تمام می شود؛ اما عاشورا نقطه آغازین بود و از همان لحظات اول با رسالت زینبی و پیام سیدالساجدین آقا زین العابدین علیه السلام از گودی قتلگاه، پیام مکتب امام حسین علیه السلام به دنیا عرضه شد.

وی، غوغای اربعین و برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در 4500 نقطه ایران اسلامی و 45کشور دنیا را یادآوری کرد و افزود: ثبات امنیت و تمامیت ارضی کشور یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی است که ریشه در مکتب عاشورا دارد.

سردار افضلی با اشاره به عشق و علاقه جوانان و نوجوانان به سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و اخلاص آنها در مسیر انقلاب، تأکید کرد: شهدا زنده اند و رسالت آنها با شهادت ظاهری تمام نشده و رسالت شهدا ادامه دارد و جامعه نیز به بیدارگری شهیدان نیازمند است.

این مقام ارشد نظامی، خاطرنشان کرد: مردم ما ثابت کردند که دوستدار فرهنگ ایثار و شهادت هستند و رمز و راز ماندگاری انقلاب اسلامی به خاطر همین مکتب و شهادت است.

سردار افضلی، در پایان با اشاره به پیشرفت های نیروهای مسلح در زمینه ساخت تجهیزات را یادآوری کرد و افزود: قدرت بازدارندگی دفاعی کشور نتیجه عظمت ایستادگی و مقاومت مقابل استکبار جهانی است که یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب بر اساس بیانیه گام دوم می باشد که مقام معظم رهبری صادر فرمودند.

تلاوت قرآن، اجرای سرود، پخش کلیپ، تجلیل از سربازان نمونه و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم با عنوان یادواره شهدای سرباز شهرستان های لردگان و خانمیرزا بود.

ارسال نظرات