خبرهای داغ:
همدان- مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌ها در اولویت قرار دارد؛ افزود: امسال با تلاش صورت گرفته ۷۱ خانواده توانمند شده و با رضایت خود از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند.
کد خبر: ۹۴۵۲۰۶۹
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی خراسانی در حاشیه مراسم پرفیض زیارت عاشورا که با حضور نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی، کارکنان کمیته امداد و اصحاب رسانه برگزار شد، با بیان اینکه در چهار ماهه سال جاری شمار خانواده های ‏نیازمند تحت پوشش این نهاد که از خدمات ما بهره‌مند می‌شوند به ۹ هزار و ۱۹۴ خانوار رسیده ‏است، اظهار کرد: امسال موفق شدیم ۶۴ فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا کنیم.‏

وی گفت: به تازگی ۱۰۲ عروس به خانواده تحت پوشش ما اضافه شده و رقم مورد نیاز برای تهیه جهیزیه این نوعروسان 3 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی با بیان اینکه در بحث صدقات در چهار ماهه سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان در سطح شهرستان جمع آوری صدقه داشتیم، افزود: در بحث زکات نیز موفق به جمع‌آوری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان شدیم.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: در بحث اکرام ایتام و طرح محسنین از ابتدای سال تاکنون 4 میلیارد تومان به نیازمندان پرداخت شده است، همچنین در سال جاری در بحث اشتغالزایی و توانمندسازی افراد، سهمیه کمیته امداد ملایر یک هزار و ۶۰۰ نفر تعیین شده که تاکنون به ۱۸۹ نفر تسهیلاتی اشتغالزایی افزون بر ۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌ها در اولویت قرار دارد؛ افزود: امسال با تلاش صورت گرفته ۷۱ خانواده توانمند شده و با رضایت خود از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

خراسانی با تاکید بر اینکه حفظ آبرو و کرامت کرامت مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش از اولویت‌های ما بوده و هست، گفت: در حوزه مسکن خدمات گسترده و خوبی در سال گذشته و امسال به مددجویان ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با حمایت‌ها و پیگیری‌های آقای بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس و همکاری یک بنیاد خیریه ۱۵۰ خانواده نیازمند، صاحب مسکن شدند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه خدمات انجام شده در حوزه کمیته امداد تا نسل‌های آینده باقی است، تصریح کرد: اقداماتی که برای رفع نیازمندی خانواده های تحت پوشش انجام می‌شود نوعی صدقه جاریه محسوب می شود.

* امتحانات الهی در همه برهه‌های تاریخ بشریت، وجود داشته و دارد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با استناد به آیات قرآن، افزود: این کتاب مقدس، کتابی است که انسان ها را از ظلمات به سمت نور هدایت می کند.

هادی بیگی نژاد با اشاره به آیات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: کافران کسانی هستند که دنیا را به آخرت ترجیح داده و راه خدا را سد می کرده و دیگران را نیز وسوسه می کنند و خداوند وعده داده که عذاب شدیدی برای این افراد نازل می شود.

وی با بیا اینکه متأسفانه در جامعه امروزی، گاهی افراد در مسائل روزمره زندگی، وعده‌های به حق خداوند را قبول نمی‌کنند، گفت: همه جوامع و اقشار، تاریخ و جداگانه دارند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حدود ۱۰۰ سال پیش در زمان حکومت پهلوی و قاجار مراسم عزاداری ممنوع بود اما اکنون به برکت نظام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، عشق و ارادت به امام حسین(ع) در وجود همه ایرانیان ریشه دوانده، راه زیارت کربلا باز شده و معنویت محرم و صفر در همه خانواده دیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید تاریخ گذشته و حال کشور خود را مقایسه کنیم و شکرگزار نعمت ارادت به اهل بیت(ع)  باشیم، افزود: در همه برهه‌های تاریخ بشریت، امتحانات الهی وجود داشته و دارد.

خراسانی با تاکید بر اینکه انسان‌ها در قیاس با عظمت آفرینش خداوند در عالم هستی، بسیار کوچک هستند، افزود: باید در مبانی قرآن و مفهوم و تفسیر آیات، تدبیر و تدبر کنیم و این برای همه ما لازم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات