خبرهای داغ:
محرابیان:

مرحله اول طرح آبرسانی به همدان تا سه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد

همدان-وزیر نیرو با اشاره به تلاش جدی دولت برای رفع مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی از جمله در استان همدان گفت: در همین ارتباط مرحله اول طرح آبرسانی به همدان طی دو تا سه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۵۲۴۶۹
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر محرابیان در جریان سفر به استان همدان به منظور بازدید از طرح آبرسانی به همدان و همچنین بررسی روند مسالی و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان در جمع خبرنگاران در تصفیه خانه آب همدان اظهار کرد: این طرح یک ابر پروژه است که از ۱۷ سال پیش عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی با اشاره به تلاش جدی دولت برای رفع مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی از جمله در استان همدان گفت: در همین ارتباط مرحله اول طرح آبرسانی به همدان طی دو تا سه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو ادامه داد: این طرح فراز و نشیب زیادی داشته است و با توجه به وضعیت تامین آب همدان و خشکسالی ممتد این استان و به ویژه سال آبی جاری قرار شد این طرح جزء طرح های ویژه و اولویت دار دولت قرار گیرد وهر چه سریعتر برای تکمیل آن اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: البته سال گذشته که قرار بر این شد که این طرح تکمیل شود بخش قابل توجهی از طرح باقی مانده بود.

محرابیان با تشریح جزییات این طرح گفت: اجرای این طرح با طول ۱۴۰ کیلومتر و خط انتقال ۱۶۰۰،  لوله ای به قطر یک متر و ۶۰ سانتی متر، سه ایستگاه پمپاژ به ارتفاع نزدیک به ۶۰۰ متر دارد که آب در ارتفاع در کوهستان پمپ می شود و طی یک مسیر صعب و مشکل این آب به تصفیه خانه می رسد و به شهر همدان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به پیشرفت هایی که این پروژه در ماههای اخیر داشته و با توجه به سرعت و بسیح همه امکانات در کشور و تامین اعتبار سعی شده این طرح در اسرع وقت راه اندازی شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: در بازدید از این طرح و بر اساس گزارش های مهندسان و متخصصان طرح امیدواریم شاهد افتتاح فاز یک آن طی هفته های آینده باشیم و بتوانیم آب همدان رو به طور کامل تامین کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از آب همدان از محل سد اکباتان تامین می شود که به خاطر کاهش بارش ها وضعیت این سد نگران کننده است و بخشی از آب شهر همدان نیز از محل چاهها تامین می شود که با پیگیری های استاندار و نمایندگان مجلس تلاش شده آب این چاهها را افزایش دهیم تا بتوانیم تا آب مورد نیاز مردم تا زمان بهره برداری از این طرح تامین شود.

محرابیان ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد افتتاح این ابر پروژه و خدمت رسانی به مردم همدان و شهرهای مسیر و روستاهای داخل مسیر باشیم.

وی گفت: به خاطر کمبود بارش ها نیمی از خروجی آب به سد را از دست دادیم و امیدواریم با افتتاح فازهای بعدی این طرح  مساله آب همدان برای همیشه رفع شود و سالهای بعد آب مطمئن و پایداری برای همدان ایجاد شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات