فرمانده پایگاه ثارالله حوزه ۴۱۲ بسیج سپاه ناحیه امام هادی(ع):

انقلاب اسلامی ایران متولد شده فرهنگ عاشورا می باشد/ برای جهاد تبیین سرمایه‌گذاری ما باید در حوزه کودک و نوجوان باشد

فیضی گفت: درشب های دهه اول محرم درهیئت تلاش کردیم فرهنگ عاشورا رابه کودکان بیاموزیم، تا این فرهنگ، نسل به نسل وسینه به سینه به آیندگان منتقل شودزیرا کودکان پرچم‌داران آینده نهضت حسین وفرهنگ عاشورا می باشند.
کد خبر: ۹۴۵۲۵۱۸
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

فیضی، فرمانده پایگاه ثارالله حوزه ۴۱۲ بسیج سپاه ناحیه امام هادی(ع) با بیان این که ماه محرم فرصت مهمی برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به نسل نوجوان و جوان جامعه است، در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: ماه محرم و صفر، ماه برکات اسلامی و زنده ماندن اسلام است.

وی ادامه داد: اگر تلاش بی نظیر و فداکاری زینب(س) نبود و واقعه عاشورا بر مردم شام روایت نمی شد، نسل به نسل منتقل نمی شد، به یقین بنی امیه ماجرای کربلا را یا به فراموشی می سپردند و یا از مسیر حیات بخش خود منحرف می ساختند و اسلام ناب محمدی(ص) در همان برهه تاریخی متوقف می شد.

فیضی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران متولد شده فرهنگ عاشورا می باشد، افزود: فرزندانی که دست به انقلاب اسلامی زدند و خواهان مبارزه با ظلم و فساد یزیدیان زمان شدند، پرورش یافته پدران و مادرانی بودند که در روضه‌های خانگی و مکتب حسینی(ع) درس شجاعت، استقامت، ایثار و جان فشانی در راه خدا و ارزش های اسلامی را یادگرفته بودند.

وی خاطر نشان کرد: این پدران و مادران با شور و منطق حسینی(ع) سربازانی را برای روزهای انقلاب و ایران اسلامی تعلیم دادند.

وی با اشاره به فعالیت های پایگاه بسیج ثارالله در موکب عاشقان حضرت ابوالفضل(ع) و بیان اینکه برای جهاد تبیین سرمایه‌گذاری ما باید در حوزه کودک و نوجوان باشد، عنوان کرد: هر شب از شب های دهه اول محرم، به یکی از شهیدان کربلا اختصاص دارد، در این ده شب، هر شب کاربرگ رنگ آمیزی مرتبط با شهید همان شب بین کودکان توزیع و رنگ آمیزی می شد.

به گفته وی، در این مجالس نباید فقط به عزاداری و گریه اکتفا کنیم، هرشب از شب های محرم به یکی از شهیدان کربلا اختصاص دارد که باید از هر یک از شهدای کربلا باید یک درس بگیریم.

فرمانده پایگاه بسیج ثارالله گفت: درست کردن کاردستی هایی همچون ریسه عزا برای نصب در فضای هیئت کودکان، جا شمعی برای شام غریبان و عروسک هایی به یاد حضرت رقیه(س) از جمله فعالیت هایی است که در زمان حضور والدین در هیئت برای سرگرم کردن کودکان استفاده کردیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما در این ده شب تلاش کردیم فرهنگ عاشورا را به کودکان در هیئت بیاموزیم، تا این فرهنگ، نسل به نسل و سینه به سینه به آیندگان منتقل شود زیرا کودکان پرچم‌داران آینده نهضت حسین و فرهنگ عاشورا می باشند.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها