خبرهای داغ:
همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان بابیان اینکه کار خبرنگاران همتا و نظیر ندارد و حساسیت آن بیش از پیش است، گفت: نقش خبرنگاران در ساختاردهی و مهندسی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور مهم است.
کد خبر: ۹۴۵۲۶۴۴
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام الیاس نجاری در جلسه هم‌اندیشی با مدیر مسئولان رسانه همدان ضمن گرامیداشت یاد و نام ۲۰۰ خبرنگار شهید، ۵۰ خبرنگار جانباز و یک هزار و ۱۶ خبرنگار آزاده و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: نامگذاری سالروز شهادت «محمود صارمی» به عنوان روز خبرنگار نشان از جایگاه والای شما، اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف، توسعه و پیشرفت کشور است.

وی افزود: اگر به تاریخ صدر اسلام نگاه کنیم، شما خبرنگاران همچون راویان صدر اسلام هستید همانطور که توسعه و گسترش اسلام با حضور راویان و اصحاب خبر، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بود امروز هم پیشرفت انقلاب اسلامی که تجلی دین مبین اسلام است با خبرنگاری و ابزار و حضور شما خبرنگاران اتفاق می‌افتد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: اگر راویان و خبرنگاران عصر امیر مؤمنان واقعه غدیر را آنچنان که اتفاق افتاده روایت نمی‌کردند ما امروز نمی‌توانستیم حقیقت غدیر را با این اخبار منعکس کنیم.

وی ادامه داد: وجود راویان و اصحاب رسانه و ثبت دقیق اخبار و اتفاقات باعث شده که ما امثال واقعه غدیر را به خوبی برای نسل امروز تبیین و روشنگری کنیم.

نجاری با بیان اینکه کار شما خبرنگاران همتا و نظیر ندارد و حساسیت آن بیش از پیش است، گفت: نقش شما خبرنگاران در ساختاردهی و مهندسی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور مهم است.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکا و کشورهای غربی و اروپایی استراتژی خود را از حمله به مرزها، به حمله به قلب‌ها و ذهن‌های مردم تغییر داده‌‌اند، افزود: وجود ۳۲۰ کانال فارسی زبان نشانه‌‌ای از گستره این حمله به روح و روان جوانان ما است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبرنگاران را قلب تپنده و چشمان بیدار و باز جامعه دانست که سلاح و ابزار آنان قلم و دوربین است و تصریح کرد: جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه قبل از انقلاب، دوران انقلاب و بعد از انقلاب بی‌نظیر است.

وی با اشاره به ارتباط امام (ره) با خبرنگاران عنوان کرد: 18 دی ماه 57 امام خمینی(ره) که در پاریس بودند در یک روز 7 بار با خبرنگاران مصاحبه کردند که نشان از نقش و تأثیر رسانه و خبرنگاران در پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

نجاری اظهار کرد: تاجایی که امکان داشت امام خمینی(ره) با خبرنگاران ارتباط داشت و پاسخ آنان را می‌داد که این سیره حضرت امام (ره) می‌تواند الگویی برای مسئولین و مدیران ما باشد که فضا را برای خبرنگاران باز کنند و با پاسخ‌‌دهی به سوالات و مطالبات خبرنگاران خبر واقعی را منعکس کنند.

وی با بیان اینکه از نگاه مقام معظم رهبری نیز این سیره ادامه دارد، گفت: خبرنگاری حرفه‌ای با ارزش است، هیچ‌کس نمی‌تواند جایگاه شما را نادیده بگیرد چراکه اصحاب رسانه از مؤثرترین قشرها در جامعه هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: در شروع انقلاب اسلامی خبرنگاران و رسانه‌ها نقش داشتند و در استمرار انقلاب اسلامی نیز نقش دارند و باید ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: اگر تاریخ‌نگاران و وقایع‌نویسان آنگونه که باید می‌نوشتند، بدون ‌محافظه‌کاری و ... ثبت می‌شد به طور قطع این تحریفات در تاریخ اسلام نمی‌افتاد؛ همین امر هم ممکن است در تاریخ انقلاب اسلامی رخ دهد اگر خبرنگاران وقایع را سیاسی، دینی، اجتماعی و... منعکس نکنند همان گونه که امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) فرمودند جای جلاد و شهید عوض می‌شود.

نجاری با بیان اینکه اگر کوتاهی شود در تاریخ انقلاب اسلامی نیز انحراف اتفاق می‌افتد و دشمن بد را زیبا جلوه می‌دهد و ما نمی‌توانیم زیبا را زیبا جلوه دهیم، گفت: باید در این امر هم تعهد و هم تخصص باشد.

وی با اشاره به اینکه امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) فرمود «من مطبوعات را یک پدیده ضروری و لازم و اجتناب ناپذیر برای جامعه خودمان و هر جامعهای که بخواهد خوب زندگی کند، می‌دانم. برای مطبوعات هم سه وظیفه عمده قائلم: وظیفه نقد و نظارت، وظیفه اطّلاع رسانی صادقانه و شفّاف، وظیفه طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه»، گفت: رسانه‌ای که فاقد نقد باشد کاربردی و اثرگذار نیست و رسانه نباید معیاری جز منافع مردم و کشور و نظام داشته باشد.

در پایان جلسه نیز مدیرمسئولان رسانه‌های استان همدان به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات