ایران اسلامی از کشورهای ابرقدرت دنیا در حوزه صنعت دفاعی است

فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: ایران یکی از کشورهای ابرقدرت، طراز اول و تاثیرگذار جهان در حوزه صنعت دفاعی است که با وجود تحریم و فشارهای بین المللی به این جایگاه مقتدرانه در جهان دست یافته است.
کد خبر: ۹۴۵۲۷۰۹
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،سرهنگ پاسدار حیدر الفتی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: یکی از ابزارهای پیش برنده در برابر هجمه های دشمنان جهاد تبیین و تزریق امید آفرینی در جامعه با معرفی دستاوردهای نظام در حوزه های مختلفی چون صنعتی، دفاعی، علمی و فرهنگی است.

وی افزود: تلاش دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم و مسوولان، اعتبار زدایی از ارکان نظام، هجمه علیه انقلاب اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن آن و تطهیر رژیم فاسد پهلوی است تا مردم نسبت به چشم انداز آینده جمهوری اسلامی خوشبین و امیدوار نباشند.

الفتی ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین در حوزه های متنوعی چون صنعت دفاعی، هسته ای، موشکی، سایبری و پهپاد است که باید این افتخارات برای مردم تشریح شود.

وی یادآور شد: بر اساس داده های پایگاه گلوبال فایر پاور، ایران در بین ۱۴۰ کشور دنیا مقام ۱۴ صنعت دفاعی را به خود اختصاص داده است و  مقام چهارم صنعت موشک های بالستیک و دفاعی بعد از آمریکا، چین و روسیه را دارد.

سخنران پیش از خطبه ها اظهار داشت: در بخش پهپاد ایران اسلامی یکی از ابرقدرت های جهان محسوب می شود و در فضای سایبری هم بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده بنیاد هریتیچ چهارمین قدرت دنیا است.

وی با بیان اینکه این توانمندی ها بومی و حاصل تلاش و تنومندی دانشمندان و صنعتگران حوزه دفاعی کشور است، یادآور شد: صنعت دفاعی ایران همواره در نمایشگاه های معتبر بین المللی یکی از کشورهای دارای جایگاه معتبر است که در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

وی تاکید کرد: باید در فضای حقیقی و مجازی با تربیت جوانان مومن، انقلابی و متعهد و با بالابردن سواد رسانه ای عامه مردم، تحرکات دشمنان در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهوره ای خنثی شود.

 ۳۱ مرداد به روز صنعت دفاعی نامگذاری شده است.

ارسال نظرات