احیای ۴۸ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان از احیای ۴۸ واحد تولیدی صنعتی و معدنی با میزان اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر و اعتبار نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۲۸۰۴
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، حسین مدرس خیابانی در جلسه بررسی پروژه های اشتغال زا سیستان و بلوچستان به مناسبت یک‌سالگی دولت مردم، اظهارداشت: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۰۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان اشتغال پیدا کردند که در صورت اجرای مداوم این طرح هیچ فرد متخصصی که مهارت های فنی را کسب کرده بیکار نخواهد ماند.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان اولویت نخست دولت سیزدهم در این استان رونق صنعت و ایجاد اشتغال را به همراه داشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بانک‌ها و فرمانداران از دیدگاه من یک هدف بیشتر ندارند و آن این است که هدف و تمرکزشان معطوف به ایجاد اشتغال باشد لذا باید از تمام ظرفیت خود در این حوزه بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: هر یک از مهارت آموزان فنی حرفه ای که قصد ایجاد اشتغال دارند می‌توانند تا ۱۰۰ میلیون تومان وام کم بهره با معرفی به بانک های عامل دریافت کنند.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف ما در استان ساخت مدارس شبانه روزی و هنرستان کار و دانش است چرا که بخش عمده‌ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان رشته های غیر مهارتی هستند که بازار کاری ندارد.

وی بیان کرد: صید حدود ۲۶۰ هزار تن محصولات شیلاتی از سواحل جنوبی استان و تولید بیش از ۱۰۰۰ تن میگوپرورشی در مزارع استان، احیا و بازگشت به مدار تولید ۴۸ واحد صنعتی و معدنی با میزان اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر و اعتبار نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده در طی یکساله عمر دولت سیزدهم در سطح استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر جلوگیری از مهاجرت مردم سیستان افزود: یکی از مهمترین موضوعات در منطقه سیستان ایجاد اشتغال است که این موضوع از طریق قرارگاه غدیر و بسته اشتغال سیستان به صورت ویژه دنبال می شود.

وی اظهار داشت: بسته پیشنهادی اشتغال ۵ شهرستان منطقه سیستان در قالب ۱۳ رسته شغلی شامل صنایع‌دستی، قالی بافی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، بوم گردی، استخر پرورش ماهی و آبزی پروری، پنل خورشیدی، دام سبک محلی، مرغ خزک محلی،کارگاه تولید پوشاک، زنبورداری، پرورش شترمرغ، پرورش شتر و مشاغل مرتبط با صنایع خلاق، دیجیتال، خدمات بازرگانی الکترونیکی در حال اجراست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار