خبرهای داغ:
امام جمعه همدان بابیان اینکه انتظار مردم از دولت مشاهده نتیجه است،گفت:متولیان و مدیران استان شبانه روز در حال فعالیت برای رفع مشکل آب در همدان هستند،اما تا این اقدامات به نتیجه نرسد، رضایت عمومی محقق نخواهد شد.
کد خبر: ۹۴۵۳۱۸۶
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی در دیدار مدیران استان به مناسبت هفته دولت، با تقدیر از خدمات و تلاش‌های دولت در مدت نزدیک به یک سال گذشته، اظهار داشت: توسعه روابط منطقه‌ای، انجام سفرهای استانی و حضور در سراسر کشور، رویکرد مردمی دولت، خدمت‌رسانی به محرومین در بحث تامین اجتماعی و انجام مذاکرات با اقتدار از جمله اقدامات مطلوب توسط دولت بوده است.

وی با اشاره به روحیه مردمی رئیس جمهور و حضور در کنار مردم، افزود: در کنار رئیس جمهور لازم است تا مجموعه دولت نیز منسجم با رئیس جمهور حرکت کنند و در کنار مردم حضور داشته باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در کنار اقدامات خوب دولت، در بعضی از وعده‌ها نیز شاهد عقب افتادگی‌هایی هستیم، گفت: نیازمند مطالعه و بازشناسی موفقیت‌ها و بررسی عوامل ضعف‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجهیم، مساله آب است، اضافه کرد: مشکل تامین آب در همدان، از سال 83 پیش بینی شده و لذا انتقال آب از سد تالوار در همان سال مصوب شده بود اما باید بررسی شود که چرا در این سال‌ها اقدامات جدی برای رفع مشکل صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: کاری که دولت سیزدهم و مسئولان استان در بحث تامین و انتقال آب در این مدت انجام داد‌ه‌اند، قابل تقدیر است و شاهد پیشرفت خوبی در این مدت بوده‌ایم که امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه انتظار مردم از دولت، مشاهده نتیجه است، یادآور شد: متولیان و مدیران استان، از شخص استاندار تا دیگر مسئولان، شبانه روز در حال فعالیت برای رفع مشکل آب در همدان هستند، اما تا زمانی که این اقدامات به نتیجه نرسد، رضایت عمومی محقق نخواهد شد.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دعای افتتاح دولت کریمه، خاطرنشان کرد: دولتی که توسط حضرت حجت(عج) در آخر الزمان شکل می‌گیرد، همان دولت کریمه است که دارای شاخصه‌هایی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌ها باید با شاخصه‌های دولت کریمه مقایسه شوند، اضافه کرد: هر چه دولتی به این شاخصه‌ها نزدیک‌تر باشد، اسلامی‌تر است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت اسلامی، معنایش تنها ساخت مسجد و مصلی نیست، یادآور شد: البته توجه به فرهنگ و نظام ارزش‌ها نیز ضروری است اما اگر این اتفاق رخ ندهد، این دولت اسلامی نیست، ولو در جمهوری اسلامی باشد.

شعبانی تصریح کرد: در کنار توجه به مسائل فرهنگی، دولت اسلامی باید کرامت جامعه و مردم را از لحاظ اقتصادی حفظ کند.

وی با اشاره به تعبیر حضرت امیر(ع) که فرمودند «جامعه اسلامی حتی باید کرامت فرد کافر را از لحاظ اقتصادی حفظ کند»، خاطرنشان کرد: این نگاه زیبای اسلام است که باید تلاش کنیم به دولت کریمه نزدیک شویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه وحدت و انسجام موجود در استان، می‌تواند به حل مشکلات مردم منجر شود، افزود: این فرصتی که برای خدمت رسانی به مردم به وجود آمده را باید مغتنم بدانیم و به خاطر داشته باشیم که این میزها و مسئولیت‌ها بیش از یک فرصت کوتاه چیز دیگری نیست.

وی با اشاره به اینکه از این فرصت کوتاه هم می‌توان برای خدمت به مردم استفاده کرد و هم می‌توان آن را هدر داد، اظهار داشت: بسیاری از مدیران که در گذشته مشغول بودند، امروز دیگر نامی از آنها وجود ندارد و به فراموشی سپرده شده‌اند، سرنوشتی که برای همه ما نیز وجود خواهد داشت.

شعبانی با تاکید بر اینکه ثواب گره گشایی از مشکل یک مسلمان از اعتکاف در خانه خدا بالاتر است، گفت: تا آنجایی که قانون اجازه می‌دهد باید به دنبال حل مشکلات مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر صادقانه، به خاطر خدا در کنار مردم حضور داشته باشیم، خداوند نیز به کار ما برکت می‌دهد و توجهات خودش را نصیب انسان می‌کند، در غیر اینصورت چیزی عاید فرد نخواهد شد.

انتهای پیام./

 

ارسال نظرات