خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

عاشورا مکتب منتقم سازی است/درس مکتبی کربلا، ایستادن پای ولایت است

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: امام حسین(ع) عاشورا را برای منتقم سازی شکل داد و عاشورا مکتب منتقم سازی است. یکی از معارف اصیل عاشورا که جامعه بشری به ان نیاز دارد مقوله عزت است و عاشورا سراسر عزت مندی است.
کد خبر: ۹۴۵۳۲۸۶
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در آیین سوگواری سالار شهیدان در آستان مقدس امامزاده آمنه خاتون(س) قزوین اظهار کرد: قیام اباعبدالله الحسین(ع) دارای حیات و تاثیرگذاری اجتماعی و جریان ساز جامعه اسلامی اس

وی گفت: کربلا با همه آموزش ها و پیام هایش در جامعه ما ساری و جاری است. امروز حتی در بلاد کفر هم پرچم امام حسین(ع) بالاست و این اتفاق بی بدلیل در عالم هستی اثرگذار است و تبدیل به یک رخداد و حادثه زنده کربلاست و با همه درس ها و عبرت هایش زنده استو  این اثرگذاری با تمامی درس ها و عبرت های آن همراه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه بیان کرد: عاشورا به جهت زمانی یک روز است اما سراسر درس و عبرت است. درس آموزه هایی که معارف ارزشمند و الهی و انسانی همچون ظلم ستیزی و شهادت طلبی را به همراه دارد و عبرت هم شامل خوبی ها و هم بدی های مقابل آن، همچون وفای حضرت عباس(ع) به امام حسین و رد کردن امان نامه دشمن است.

وی افزود: این درس ها و عبرت ها مانند خود کربلا و قیام اباعبدالله زنده است. «هیهات من الذله» متعلق به حسین در کربلا نیست متعلق به همه ما در هر عصر و زمانی است که زیر بار ذلت نرویم. این ندایی که از حلقوم حضرت الشهدا بلند شد همان ندای ولی خداست که در کربلا طنین انداز شد و امروز هم در جامعه قابل شنیدن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: اگر باور نکنیم عاشورا، درس ها و عبرت های آن زنده و تاثیرگذار است کربلا تبدیل به هدف می شود و دیگر مقدمه تاثیر گذار نیست. کربلا، نهایت هدف در مکتب اسلام نیست بلکه مقدمه است زیرا بناست با بهره بردن از این مقدمه به هدف نهایی برسیم و اگر غیر این باشد خون سیدالشهدا جاری و ساری در شریان اسلام نیست.

حجت الاسلام مجیدی یادآور شد: تکلیف تک تک ما این است که به ان هدف نهایی اسلام برسیم. از کربلا، درس هایش را بیاموزیم و عبرت هایش را پیش رو داشته باشیم و پای امام زمان خود بایستیم. لذا برای پای امام زمان ایستادن، عاشورا تمام بهانه ها را از ما گرفته است. عاشورا بهانه را گرفت و گفت هدایت بشریت به غیر از ولایت و راه سعادت به غیر از امامت امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) عاشورا را برای منتقم سازی شکل داد و عاشورا مکتب منتقم سازی است. یکی از معارف اصیل عاشورا که جامعه بشری به ان نیاز دارد مقوله عزت است و عاشورا سراسر عزت مندی است. لذا اگر می خواهیم از مقدمه ای به نام کربلا به نتیجه ای به نام ظهور برسیم باید خودسازی نماییم. 

مدیرکل اوقاف استان در پایان با اشاره به برخی ضدفرهنگ ها همچون بدحجابی عنوان کرد: امروز در جامعه افرادی هستند که در حوزه حجاب موضع می گیرند در حالی که موافق بی حجابی و بدحجابی نیستند اما به قدری تحت تاثیر فرهنگ الحاقی قرار می گیرند و آنچنان بوق خودتحقیری در گوششان دمیده شده که راه پیشرفت و تعالی را در الگوی غربی می داند. لذا عزتمندی راه برون رفت از برخی معضلات اجتماعی است که برگرفته از کربلا و عاشورای حسینی است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها