خبرهای داغ:
هنری:

کمیته‌های جهادی و محرومیت زدایی در ذیل کمیته‌های هفته دولت/آغاز رزمایش گروه های جهادی

گفت: از امروز رزمایش بزرگ گروه‌های جهادی در شهرستان فردوس آغاز شده و همچنین ۸۰ نفر از جهادگران مرکز استان در حوزه‌های مختلف و جهادگرانی از خراسان رضوی در شهرستان فردوس آغاز شده و این رزمایش تا ۱۳ شهریورماه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۴۵۳۳۴۹
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان صبح امروز در مراسم آغاز رزمایش گروه‌های جهادی شهرستان فردوس ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۶ شهید جهادگر خراسان جنوبی به اجلاسیه ملی جهادگران که ۱۳ شهریور ماه در فردوس برگزار خواهد شد اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه مبدا فعالیت‌های جهادی ۱۳ شهریور ماه سال ۴۷ از فردوس بوده از چند ماه قبل برنامه ریزی و پیگیری‌هایی در خصوص برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس از طرف سازمان بسیج سازندگی و بسیج مستضعفین پیگیری و در قرارگاه بسیج مستضعفین مصوب شد.

وی افزود: تجربه نشان داده هر چه میگذرد تنوع و گستره فعالیت‌های جهادی بیشتر شده و ما در ابتدای امر که فقط فعالیت‌های جهادی را در تابستان داشتیم در حال حاضر فعالیت‌های جهادی به یک جریان تبدیل شده و در طول به طور مداوم ادامه دارد و ان شاءالله به فناوری جهادی در سطح بین المللی و محور مقاومت تبدیل خواهد شد ضمن اینکه تقریبا این امر محقق و آثار و برکات آن را شاهد هستیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: ان شاءالله به زودی تفکر و گفتمان جهادی به یک گفتمان واحد در سطح کشور‌های مسلمان تبدیل خواهد شد.

هنری عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های علمی و تحلیل‌هایی که انجام شده حضور جهادی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۴۷ در فردوس نشان از درایت ایشان بوده و تمام مبانی فعالیت‌های جهادی در آن سال مورد توجه بوده و ما پس از سال‌ها و با گذشت زمان متوجه میشویم که مقام معظم رهبری در فعالیت‌های جهادی آغاز کننده بوده و به تمام مبانی جهادی در همان سال ۴۷ توجه داشتند.

وی اظهار کرد: در این اجلاسیه از کتاب سخرانی‌های و صحبت‌های مقام معظم رهبری که در بحث تفکر، گفتمان و حرکت‌های جهادی است و مورد استفاده جهادگران قرار خواهد گرفت نیز رونمایی میشود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ضمن قدر دانی از فعالیت جهادگران و گروه‌های جهادی شهرستان فردوس در طول سال، گفت: از امروز رزمایش بزرگ گروه‌های جهادی در شهرستان فردوس آغاز شده و همچنین ۸۰ نفر از جهادگران مرکز استان در حوزه‌های مختلف و جهادگرانی از خراسان رضوی در شهرستان فردوس آغاز شده و این رزمایش تا ۱۳ شهریورماه ادامه دارد.

هنری افزود: همزمان با ۱۳ شهریور ماه شاهد حضور گروه‌های جهادی پزشکی و دندانپزشکی از استان و خارج استان در شهرستان فردوس خواهیم بود.

وی گفت: اواخر هفته آینده رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در سطح استان با حضور ۱۶۰ نفر از دامپزشکان در استان پیش بینی شده که دو روز در تمام شهرستان‌ها و روز قبل از اجلاسیه در شهرستان فردوس فعالیت خواهند کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که در استانداری انجام شده امسال برای اولین بار کمیته‌های جهادی و محرومیت زدایی در ذیل کمیته‌های هفته دولت افزوده شد و فعالیت‌های جهادگران در سطح استان طی هفته دولت پیش بینی شره است.

هنری به تشکیل قرار گاه امام حسن مجتبی (ع) در کشور و نهاد‌های خدمات رسان ذیل این قرارگاه از جمله بنیاد برکت، بنیاد علوی، کمیته امداد و ... اشاره کرد و گفت: ان شاءالله با برنامه ریزی‌های کلانی که در سطح کشور انجام شده طی برنامه‌های چهارساله ساله شاهد رفع محرومیت و انجام برنامه‌های اولویت دار در استان باشیم.

وی افزود: نگاه سپاه و مجموعه بسیج این است که یک کار بزرگ در حوزه محرومیت زدایی در کشور انجام شود که در بحث آب شرب آغاز شده و طی سه سال آینده روستایی در کشور نخواهد بود که مشکل آب شرب داشته و مجتمع‌های آبرسانی در تمام کشور تکمیل خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سایر حوزه‌ها از جمله آبخیزداری نیز برنامه ریزی بر همین اساس است که طی یک برنامه سه ساله حدود ۱۹ میلیون هکتار آبخیزداری و ۱۴ هزار رشته قنات در این بازه زمانی برنامه ریزی شده که مدل مالی و کاهش هزینه‌ها با استفاده از ظرفیت مردمی نیز پیگیری‌ها انجام میشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها