خبرهای داغ:
خطیب جمعه شهرستان بهار:

تمرکز دشمنان بر جنگ شناختی و ناامیدکردن مردم از دستاوردهای دولت است

همدان-خطیب جمعه شهرستان بهار گفت: تمرکز دشمنان بر جنگ شناختی و ناامیدکردن مردم از دستاوردهای دولت هستند و در کنار آن ضعف در نظام اطلاع‌رسانی و قدرت رسانه‌ای و اقناعی و... مشکلاتی است که باید به آن توجه شود.
کد خبر: ۹۴۵۳۵۷۱
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با اشاره به اینکه حق ماندنی است و باطل نابود می‌شود، اظهار کرد: مبنای قیام اباعبدالله(ع) و یاران با وفایش حق و توحید حقیقت است و باید توحید را یاری کرد.

وی افزود: عبد خدا محکم و استوار در راه حق می‌ایستد و با ظلم و طاغوت مبارزه می‌کند، اما کسانی که در مقابل حضرت اباعبدالله(ع) ایستادند مادیات را ملاک قرار دادند و هر موحد و آزاداندیش می‌داند دوام و بقا، فتح و نصرت و پیروزی با حق است و کسانی که خود را تزکیه کنند و پاک باشند پیروزی با آنهاست.

امام جمعه بهار با بیان اینکه بارزترین تجلی حق و باطل در واقعه عاشورا بروز و ظهور کرد و پیروان حق نگذاشتند در روز عاشورا خورشید ولایت و حقانیت غروب کند و استراحت را از دستان حق و حقیقت گرفته‌اند، گفت: امروز عاشورا در زمان و تاریخ رو به جلو حرکت می‌کند و در تمام نقاط جهان خاکی ندای «ما ملت امام حسینیم» و «ما عاشورایی هستیم» با افتخار به گوش می‌رسد و حق همواره در دل‌ها حکومت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کربلا محدود به منطقه و سرزمین چندین کیلومتری نشد، اظهار کرد: مسیر ابا عبدالله (ع) هنوز ادامه دارد و برای بقای اسلام مهم و دارای اهمیت است و حق همیشه پابرجاست و در این مسیر باید استقامت و پایداری کنیم تا حق جاودانه باشد.

ارزنده افزود: حواسمان باشد امروز طاغوت و طاغوتیان و یزیدیان کجا رفتند اما ابا عبدالله(ع) و مسیر حق در دل هر آزاداندیشی وجود دارد و مورد تجلیل است و اربعین به عنوان بزرگترین حرکت بشر در تاریخ در حمایت از حرکت امام حسین(ع) ادامه دارد تا ندای حق را به گوش تمام جهانیان برساند، و حق و حقیقت پابرجا است اما پیمودن مسیر حق نیاز به استقامت، پایداری و ایمان راسخ دارد.

وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهید باهنر و شهید رجایی این هفته را به دولتمردان به ویژه فرماندار انقلابی بهار تبریک گفت و عنوان کرد: یک سال از عمر دولت سیزدهم گذشته و قطعا نقدهایی بر عملکرد و نحوه اجرا ی خدمات دولت وارد است که اگر مشکلات حل شود خدمات بهتر دیده می‌شود، دولتی که شب و روز ندارد و دولتی که محصور به کاخ سعدآباد نیست و در بین مردم شهری و روستایی است و حرفشان را مستقیم می‌شنود اما مخالفین از روی بی‌انصافی از ابتدای روی کار آمدن دولت حرف‌هایی می‌زنند و ایراد می‌گیرند.

خطیب جمعه بهار منشا این نقدها را حجم و گستره مشکلات اقتصادی و معیشتی عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه دولت شبانه‌روزی در حال حل مشکلات و خدمات‌دهی به مردم است اما تمرکز دشمنان بر جنگ شناختی و تبلیغات برای ایجاد شکاف بین مردم و دولت و ناامیدکردن مردم از دستاوردهای دولت هستند و در کنار آن ضعف در نظام اطلاع‌رسانی و قدرت رسانه‌ای و اقناعی، ضعف تحلیل مردم از خبرهای ناامید کننده، مشکلاتی است باید به آن توجه شود.

وی بیان کرد: تا زمانی که مردم اطلاع و درک درست از خدمات نداشته باشند نقدهایی می‌کنند که از نظر خودشان درست است، همین مسئله آبرسانی به شهر همدان نمونه بارز اینکه طی ۱۷ سال مسئولین مربوطه کاری نکردند و امروز تبلیغات سوء دشمن به قدری بالاست و قدرت تحلیل برخی مردم به قدری پایین است و ضعف تحلیل و اطلاع رسانی وجود دارد که دولت کنونی که روی کار آمده و شب و روز در حال خدمت‌رسانی است و زحمت می کشند را عامل این مشکل می‌دانند.

ارزنده با تاکید بر اینکه استانداران ۱۷سال قبل باید پاسخگو باشند، گفت: نمایندگان و استانداران و مسئولین گذشته اگر بخواهند بهانه‌ای بیاورند که فقط چند سال روی کار بودند قابل قبول نیست، مشکل آب شرب همدان که حیات مردم به آن بستگی دارد مشکل ریشه‌ای است چرا تاکنون دنبال نشده، ما فقط آمده‌ایم یک طرفه نظر می‌دهیم و شعار سر می‌دهیم، برخی از نمایندگان برای تغییر یک مسئولی به دنبال استیضاح وزیر هستند ولی چرا مشکل آب شرب مردم را دنبال نکرده‌اند.

وی افزود: موکب‌ها در بهار و در کربلای معلی در روزهای آینده دایر می‌شود و می‌طلبد موکب‌داران بهار آمادگی کامل را برای خدمت‌رسانی به زائران را داشته باشند تا با توجه به مشکل آب همدان مشکلی در خدمات و‌دهی و پذیرایی زائران نداشته باشند.

امام جمعه بهار تصریح کرد: برخی از روستاها هم آمادگی و حمایت خود را برای تامین پذیرایی چند روزه موکب ورودی شهر را اعلام کرده‌اند، و از مردم متدین و انقلابی و خیرین و نیکوکاران بهاری تقاضا داریم که موکب‌ها را حمایت کنند تا در ۱۰ روز آینده موکب‌ها دایر شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار