خبرهای داغ:

در گفت و گو با مسئول بسیج جامعه زنان گیلان مطرح شد، مساجد را با حضور جوانان مجلل کنیم

در گفت و گو با مسئول بسیج جامعه زنان گیلان مطرح شد،
مساجد را با حضور جوانان مجلل کنیم
مسئول بانوان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان با بیان اینکه خیلی از کارهای فرهنگی اجتماعی باید از مساجد شروع شود گفت: اینکه گفتنه‌اند در آخر الزمان مساجد مجللی ساخته می شود اما خالی از سکنه
کد خبر: ۹۴۵۳۶۶۶
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-- فروزان کریمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس از گیلان با اشاره به نامگذاری روز جهانی مسجد مصادف با بیست و یکم اوت هر سال که مقارن با ۳۱ مرداد است، اظهار کرد: در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.
وی با بیان اینکه مسجد مرکز اجتماع سیاسی است،گفت: مسجد یک سنگر اسلامی و محراب محل جنگ است چرا که بنا به فرمایشات امام راحل(ره) نهضت را باید از راه مساجد که دژهای محکم اسلامند، زنده نگه داشت.
مسئول بانوان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مساجد پایگاه بزرگ انسان سازی بوده و مکانی مقدس برای عبادت و مراسم جمعی به خصوص نماز ، دعا و نیایش است، خاطرنشان کرد: مساجد کارکردهای مهمی در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تعلیمی دارد و شخصیت واقعی جوانان که سرمایه های عظیم مملکت هستند در دوره جوانی شکل می گیرد لذا لازم است تا نیازهای معنوی آنان برآورده شود .
کریمی با تاکید بر اینکه خدمت در مساجد عبادت بوده چرا که محل فعالیت شهدا از مسجد آغاز شد تصریح کرد: مساجد را باید از سرمایه‌های اصلی انقلاب دانست بطوریکه قبل از انقلاب شاه و دست نشانده هایش از مساجد واهمه داشته و در زمان دفاع مقدس نیز مساجد محل اعزام داوطلبانه جبهه و جنگ بوده به این معنی که جوانان پیوند زندگی خود را از مساجد شروع می کردند .
مسئول بانوان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه مساجد محل آرامش و آسایش جوانان و نسل های بعدی انقلاب است، گفت: طبق فرمایشات رهبری مساجد اول باید برای جوانان، جوان پسند تعریف شود.
کریمی افزود: خیلی از کارهای فرهنگی اجتماعی باید از مساجد شروع شود مثل طرح واکسیناسیون حاج قاسم ، مشاوره و غیره و با توجه به اینکه گفتنه‌اند در آخر الزمان مساجد مجللی ساخته می شود اما خالی از سکنه ، باید زیبایی مساجد را با افراد تعریف کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار