خبرهای داغ:
امام جمعه مریانج:

کار فرهنگی باید تداوم داشته باشد

همدان- امام جمعه مریانج با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) جان خود را فدای اسلام ناب کرد، گفت: کار فرهنگی باید تداوم داشته باشد که متاسفانه کارهای فرهنگی ما بریده بریده و مقطعی است.
کد خبر: ۹۴۵۳۷۶۲
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام یاسر مظاهری در مراسم تجلیل از آمران به معروف که با حضور فرمانده حوزه مقاومت شهیده افضل و خواهران بسیجی پایگاه مقاومت شهید حبیب مظاهری در سالن جلسات شهرداری شهر مریانج برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: حرکت حضرت سیدالشهدا یک حرکت اصلاحی بود.

وی با بیان اینکه امر به معروف باید از یک انگیزه الهی سرچشمه گرفته باشد، افزود: اگر در این امر به معروف انگیزه الهی وجود داشت اجر و پاداش آن بیشتر است اما اگر انگیزه الهی در آن وجود نداشت اجر و مزد ندارد چرا که ما با امر به معروف می‌خواهیم تقرب به خداوند پیدا کنیم.

مظاهری با اشاره به سخنی از امام (ره) مبنی بر اینکه «نگذارید انقلاب به دست نامحرمان و ناهلان بیفتد»، ابراز کرد: امام حسین(ع) زمانی که دید اسلامی که جدش رسول اکرم (ص) اشاعه داده بود وجود ندارد و اسلام معاویه‌ای و یزیدی و به تعبیر امروز، اسلام آمریکایی بود در حال رواج است، قیام کرد تا اسلام ناب اشاعه یابد.

امام جمعه شهر مریانج گفت: اگر امام حسین (ع) آن حرکت را انجام نمی‌داد اکنون اسلام یزیدی بر ما حاکم بود، شما خواهران باید این را تشخیص دهید گاهی فردی در جامعه جاهل است باید به او تذکر داد و از روی خیرخواهی فرد را ارشاد کرد اما اگر نیاز دارد باید ارتباطی با او برقرار شود که اصلاح کامل صورت گیرد.

وی بیان کرد: عده‌ای از افراد عالمانه و عامدانه در جامعه راه می‌روند و تجاهر به فسق دارند این افراد در جامعه می‌خواهند فساد ایجاد کنند که باید اصلاح شوند.

مظاهری با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) جان خود را فدای اسلام ناب کرد، عنوان کرد: قدم اول امربه معروف و نهی از منکر برداشته شده است و شما خواهران اگر می‌خواهید این کار به نتیجه برسد باید کار مستمر باشد.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید تداوم داشته باشد که متاسفانه کارهای فرهنگی ما بریده بریده و مقطعی است، گفت: در حقیقت شما خواهران کار را شروع کردید و انتظار ما این است که از همین فردا کار خود را ادامه دهید و سطح کمی و کیفی کار افزایش یابد.

امام جمعه شهر مریانج یادآور شد: امربه معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی و شرعی است و در صورتی که همه ورود کنند قدرت آن نمایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بی‌تفاوتی نسبت به امربه معروف و نهی از منکر درد بزرگی است، گفت: شما خواهران باید تا محرم سال آینده جمع خود را افزایش دهید تا ببینید چه نتیجه‌ای دارد.

مظاهری با بیان اینکه نباید امربه معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شود، ادامه داد: در جامعه کسی برنمی‌تابد که مشکلی پیش بیاید اما فرد ساکت باشد، بانوان ‌وانند در امر به معروف اثرگذار باشند.

وی گفت: نقش بسیج در این امر باید پررنگ شود باید به اسم کمیته عفاف و حجاب جلسه تشکیل داد؛ شما خواهران باید در کمیته اربعین ورود پیدا کنید و نقش شما در این مراسم معنوی، نظارتی و امنیتی است.

در پایان از ۳۰ نفر از آمران به معروف و ناهی از منکر دهه اول ماه محرم در مریانج تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات