در امامزادگان شهرکرد برگزار می شود؛

همایش 3 ساله‎های حسینی

مسئول پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام استان از برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی، دختران عاشورایی همزمان با ایام شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در آستان مبارک امامزادگان شهرکرد خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۳۹۵۴
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛ زهرا ایمانی در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی،که امروزبرگزارشد،گفت: همزمان با ایام شهادت مظلومانه سه ساله یادگار حضرت سید الشهداء علیه السلام در سراسر کشور، مراسم ویژه‌ای باحضور مادران و کودکان در سطح استان به همت معاونت پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام، هیئات مذهبی و بسیجیان برگزار می‌شود.

وی با تجلیل از همکاری مجموعه افق و پایگاه بسیج امامزادگان شهرکرد اظهار داشت: این مراسم با شکوه با حضور مادران و کودکان روز" پنج شنبه دهم شهریور ماه " از ساعت 10تا 12 در حسینیه حضرت موسی بن جعفر علیه السلام و نیز"جمعه 11شهریور " همراه با اقامه ی نماز جماعت مغرب و عشاء در فضای باز آستان مبارک امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی برگزار می شود.

ایمانی با تشریح هدف برگزاری این برنامه معنوی گفت: باید از کودکی آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با معارف اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم و علل قیام عاشورا آشنا ساخت.

وی به توطئه های استکباری اشاره کرد و افزود: همه‌ی محبان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام وظیفه دارند در تبیین و ترویج فرهنگ غنی عاشورای حسینی و نیز آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی نسل جوان و نوجوان جامعه تلاش موثر داشته باشند.

معاون پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام استان، با بیان اینکه حضرت رقیه سلام الله علیها جلوه دیگری از شکوه و عظمت حماسه عاشورای حسینی می باشد و برای آزادگان جهان دارای پیام‌هایی بزرگ است، گفت: حضرت رقیه سلام الله علیها پس از شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و اصحاب وفادارش در صحرای کربلا، همراه با کاروان اسرا چهل منزل در کوفه و شام، رنج‌های فراوانی دید و در خرابه شام با دیدن سر نورانی پدر گرامیش با پیشانی شکسته، روح پاک و مطهرش به ملکوت اعلا پیوست و بدن شریف آن حضرت را در شام دفن کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار