خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین؛

پرداخت ۴۹ میلیارد تومان جهت امهال تسهیلات بانکی کشاورزان آسیب دیده ناشی از خشکسالی/ پیش بینی ۴ اقدام محوری برای تقویت مدیریت بحران در استان قزوین

علیمی عنوان کرد: از جمله مهم ترین برنامه هایی که در ابتدای سال جاری انجام شده امهال تسهیلات کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی در سال زراعی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ که سررسید آنها سال ۱۴۰۰ بود، می باشد. 
کد خبر: ۹۴۵۳۹۶۹
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری در خصوص اقدامات این اداره کل در دولت سیزدهم اظهار کرد: از جمله مهم ترین برنامه هایی که در ابتدای سال جاری انجام شده امهال تسهیلات کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ که سررسید آنها سال ۱۴۰۰ بود، می باشد و مبلغ ۴۹ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده و برای باقی مانده کشاورزان با پیگیری انجام شده، ۳۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد و در حال حاضر انجام مراحل اداری آن در حال اقدام می باشد.

علیمی در خصوص برنامه ریزی های مربوط به طرح کاهش خطر استان اظهار کرد: در بحث برنامه های کاهش خطر استان و آمادگی و مقابله، طرح مطالعاتی مذکور آغاز و در حال اقدام است که روند این فعالیت تا پایان فصل پاییز به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص تهیه سناریوی خطر شهرستانی گفت: سناریوی خطر سیل و زلزله برای ۶ شهرستان  استان در اداره کل مدیریت بحران تهیه و در اختیار فرمانداران قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در رابطه با ارتقاء دانش و مهارت مدیران مرتبط با موضوع بحران افزود: در بحث آموزش همگانی و عمومی، دوره های تخصصی در بحث مدیریت بحران در حوزه های فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و مدیران عضو ستاد مدیریت بحران استان برگزار شده که این امر باعث ارتقای دانش و مهارت مدیران در حوزه مدیریت بحران خواهد بود. 

وی با اشاره به لزوم انجام مانورهای بحران و برنامه ریزی های صورت گرفته گفت: مانورهای مدیریت بحران  به صورت استانی و شهرستانی طراحی و با هماهنگی فرمانداران در حال انجام است.

علیمی با اشاره به اقدامات عملیاتی در حوزه مدیریت بحران اظهار کرد: در حوادث پیش آمده در سطح استان اقدامات و هماهنگی های لازم در حوزه مدیریت بحران استان با فرمانداران، بخشداران و دهیاران صورت گرفت که این امر سبب شد حوادث مذکور بدون تلفات جانی در استان مدیریت شود.

وی در ادامه به هماهنگی دستگاه های متولی امر در زمینه مدیریت بحران اشاره نمود و افزود: هماهنگی نسبتا مطلوبی در بین دستگاه های مرتبط با موضوع بحران درحال شکل گیری است که به عنوان مثال در آتش سوزی صورت گرفته در منطقه صنعتی چرم سازی اقدامات و هماهنگی های که از قبل انجام شده بین مجموعه آتش نشانی های استان و برگزاری دوره های آموزشی منجر به اجرای مناسب عملیات اطفاء حریق در منطقه چرمسازی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در ادامه به نقاط حادثه خیز و مدیریت آن اشاره نمود و افزود: طی بازدید های صورت گرفته، نقاط حادثه خیز استان در حال شناسایی است که با هماهنگی دستگاه های مرتبط بازدید های میدانی به خصوص در حوزه سیل در حال انجام و احصا و برنامه ریزی لازم برای رفع این نقاط در دستور کار قرار دارد. 

وی ادامه داد: در بحث بازدید از صنایع پر خطر، تیم هایی متشکل از نمایندگانی از مدیریت بحران، صمت، علوم پزشکی، محیط زیست و نیروی انتظامی ،اتش نشانی در واحدهایی که مواد اولیه و یا مواد تولیدی خطرناک دارند حاضر و با بازدید میدانی و شناسایی نقاط ، رفع خطرات را در دستور کار قرار می دهندو هشدار های لازم را به دستگاههای متولی اعلام می کنند. 

علیمی با اشاره به برنامه هایی اولویت دار در حوزه مدیریت بحران در سال آینده اظهار داشت: تقویت سیستم مدیریت بحران از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی، تقویت پایگاه های چند منظوره مدیریت بحران،  تهیه اطلس مخاطرات بلایای طبیعی استان، عملیاتی کردن رفع نقاط حادثه خیز با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله منابع طبیعی در بحث آبخیز داری در بالا دست رودخانه ها را می توان از برنامه های در دست اقدام مدیریت بحران دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: یکی دیگر از نیاز های استان تکمیل طرح های مطالعاتی است که در حال پیشبرد طرح های مذکور با موضوع مدیریت مخاطرات طبیعی در شهرستان ها با همکاری فرمانداران هستیم. 

وی گفت: آموزش یکی از مهم ترین برنامه های اداره کل مدیریت بحران در امسال و سال های آینده است و این موضوع در رده های مدیریتی مختلف و در بین اقشار مختلف مردم به ویژه در بین دانش اموزان اجرایی خواهد شد.

علیمی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش برای کنترل بحران اضافه کرد: آموزش و اقدامات پیشگیرانه منجر به جلوگیری از بروز تلفات در حادثه سیل روستای تو آباد بخش آبگرم شد و این امر یک نمونه موفق از آموزش، اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به موقع در هنگام بروز حادثه بود که خوشبختانه بدون هرگونه تلفات جانی همراه بود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها