بسیج گزارش می دهد؛

رفع تشنگی ۱۳۳ هزار نفر در جهاد آبرسانی بسیج / خروش دوباره آب در ۳۶۰ روستای محروم

ساری-سپاه و بسیج که برای رفع مشکلات مردم درعرصه‌های مختلف همیشه پیشقدم هستند، این بار برای رفع عطش روستا‌ها وارد میدان شدند.
کد خبر: ۹۴۵۴۵۴۱
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، مسئله کم آبی و تنش آبی در استان به گفته کارشناسان یک مسئله مهم  و جدی است که اگر این مسئله حل نشود موجب خسارت جبران ناپذیری به مردم و جامعه می‌شود. با توجه به اینکه مازندران غنی از منابع طبیعی است، اما مناطق قابل توجهی در استان از کمبود آب آشامیدنی سالم رنج میبرند. رفع مشکل کمبود آب مهم‌ترین دغدغه مردمانی است که در مناطق روستایی و بالادست مازندران زندگی می‌کنند و همین امر باعث شده عطای زندگی آرام در روستا را به لقای شهر و مصائبش ببخشند و مهاجرت کنند؛ روستا‌هایی که قطب و محور تولید در عرصه‌های کشاورزی، دامپروی و صنایع دستی هستند و اگر آب نباشد آن‌ها هم از بین میروند.

سپاه و بسیج  که برای رفع مشکلات مردم درعرصه‌های مختلف  همیشه پیشقدم هستند، این بار برای رفع عطش روستا‌ها وارد میدان شدند. برای آنکه از وضعیت آبرسانی به مناطق محروم باخبر شویم با سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا به گفتگو نشستیم.

یکی از  برنامه‌های جدی سپاه برای کمک به دولت در جهت محرومیت زدایی، برطرف کردن مشکلات آب شرب مردم است.


سردار مسلمی محرومیت زدایی وکمک به قشر محروم را از اهداف و سیاست‌های مهم سپاه بر می‌شمرد و می‌گوید: «یکی از  برنامه‌های جدی سپاه برای کمک به دولت در جهت محرومیت زدایی، برطرف کردن مشکلات آب شرب مردم است.»

فرمانده سپاه با اشاره به قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) که قرارگاه محرومیت زدایی است، اضافه می‌کند: «با بهره گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی تلاش زیادی برای تامین آب آشامیدنی مردم  شده است.»

۵ هزار گروه جهادی برای محرومیت زدایی در مازندران در حال فعالیت هستند. فرمانده سپاه کربلا با اعلام این خبر ادامه میدهد: «عمده این گروه‌های جهادی به ویژه در امسال به دنبال رفع کمبود و چالش آبی در مناطق محروم هستند.»

سردار مسلمی از احداث ۱۹ مجتمع آبرسانی فقط در امسال خبر میدهد و می‌گوید: «در قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام)  هزینه‌ای بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان به بسیج سازندگی استان واگذار شد تا به حول وقوه الهی ۱۲۸ روستا تا پایان سال از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.»

به گفته فرمانده سپاه کربلا این ۱۹ پروژه آبرسانی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سعی سپاه بر این است تا از ظرفیت‌های بومی مناطق برای سرعت بخشیدن به اتمام پروژه استفاده کند.

به گفته فرمانده سپاه کربلا با اتمام ۱۹ پروژه آبرسانی ،۱۳۳ هزار نفر از مردم سیراب می شوند که شامل ۱۲۸ روستای محروم  است.

سردار مسلمی با اعلام اینکه با اتمام این پروژه ۱۳۳ هزار نفر از مردم سیراب می‌شوند، خاطرنشان می‌کند: «روستا‌های کم برخوردار و بالادست از اولویت‌های آبرسانی هستند و در این برنامه علاوه براستفاده از ظرفیت بسیج و مردم، از ظرفیت بسیج مهندسین عمران و خیرین هم استفاده شد تا روستا‌هایی که دچار تنش آبی هستند را تحت پوشش خدماتی و مالی قرار دهند که خیرین عزیز در این راه مبلغ ۲ میلیارد تومان هزینه کردند.»

گروه‌های جهادی که در خط مقدم محرومیت زدایی فعال هستند قاطبه آنان را جوانان مومن و علاقمند پای کار تشکیل می‌دهند. جوانانی که نخ تسبیح مردم و مسئولان برای رفع محرومیت هستند. سردار مسلمی در این باره توضیح میدهد: «هروقت پای گروه‌های جهادی به مناطق کم برخوردار ومحروم باز شد علاوه بر خوشحالی مردم باعث تسهیلگری نیاز‌های آن‌ها هم شده است. در همین پروژه‌های آبرسانی مردم دوشادوش گروه های جهادی برای  رفع مشکلات آبی تلاش می کنند.»

فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان می‌کند: «کمک مردم در همه پروژه‌ها حتی موجب کم شدن هزینه‌ها در اجرا و اتمام طرح‌ها هم شده است که برای مناطق محروم اثرات و برکاتی را در پی داشت.»

 ۳۶۰ روستا در امسال و سال آینده با اعتبار۳۲۰ میلیارد تومان در قالب پروژه شهید سلیمانی از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.


سردار مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود از آبرسانی به ۳۶۰ روستای محروم در طی امسال و سال آینده خبر میدهد و می‌گوید: «۳۲۰ میلیارد تومان هم اعتبار تصویب شد که در قالب پروژه شهید سلیمانی این تعداد روستا‌ها هم از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.»

 فرمانده سپاه کربلا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر خدمت به مردم، معتقد است  که امروز بزرگترین راه مقابله با استکبار خدمت رسانی به مردم است چرا که موجب امیدآفرینی در جامعه و اعتمادزایی بین مردم ونظام می‌شود و سپاه هم بعنوان سربازان نائب امام زمان (اروحناه فداه) شبانه روز برای خدمت به مردم تلاش می کنند.

گزارش: علی ابراهیمی گتابی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها